ATAG Verwarming en Slegers-Marivoet: een winning team
Raf Cuypers & Patrick De Prins

ATAG Verwarming en Slegers-Marivoet: een winning team

Testimonial

Verwarmingsbedrijf Slegers-Marivoet is aan haar vierde generatie toe en is uitgegroeid tot een vaste waarde in de Antwerpse gemeente Borsbeek en ver daarbuiten. In 1999 ging het bedrijf een samenwerking aan met ATAG Verwarming, een beslissing waar de huidige zaakvoerders Raf Cuypers en Patrick De Prins nog steeds volledig achter staan.

"Eind jaren '90 was er de opkomst van de condensatieketels en ATAG was één van de eerste bedrijven die daarmee startte", legt Raf Cuypers uit. "ATAG zorgde voor opleidingen van de installateurs, leerde ons de ketels van A tot Z kennen en daardoor konden wij onze klanten perfect informeren." Inmiddels plaatste ­Slegers-Marivoet zo'n 1.000 ATAG-ketels en werd het familiebedrijf één van de 250 Belgische SelectDealers bij ATAG. "Wij selecteren onze SelectDealers met de grootste zorg", vertelt Alec Jervis, commercieel directeur van ATAG. "SelectDealers zijn een kwaliteitslabel voor ons en wij bieden hen de nodige ondersteuning zodat zij ATAG-toestellen ook naar de eindklanten in de beste omstandigheden kunnen aanbieden. Zij maken deel uit van het winning team."

SelectDealer

Slegers-Marivoet is tevreden van de samenwerking met ATAG. "Als SelectDealer krijgen onze medewerkers een opleiding en onze klanten een verlengde omniumgarantie op hun ketel", zegt Cuypers. "Bij ATAG ben je geen nummer, er is een zeer korte communicatielijn en als er ergens een probleem dient opgelost te worden, gaat dit zeer vlot. De centrale helpdesk helpt de installateurs onmiddellijk verder, ze kennen hun producten goed en zorgen ook voor naservice. Bij ATAG is alles anders: wij hebben een andere ketel dan concurrenten, een andere warmtewisselaar, andere klanten, onze manier van werken is anders en wij denken buiten het kader."

Tevreden klanten

De klantentevredenheid van ATAG-klanten is zeer groot, zo blijkt uit een studie die Test-Aankoop uitvoerde. Ook Raf Cuypers bevestigt dat zijn klanten tevreden zijn. "Wij zijn een familiebedrijf dat al vier generaties verwarmingsketels plaatst, dus sommige klanten kennen we ook al meerdere generaties. Onze klanten weten dat wij, samen met ATAG, hen de service kunnen bieden die ze nodig hebben, ook in noodgevallen op zon- en feestdagen."

Om daaraan te kunnen voldoen, heeft Slegers-Marivoet een uitgebreide stock aan wisselstukken en een eigen depannagedienst ter beschikking. ATAG evolueert mee met haar klanten en heeft recent de One Wifi-thermostaat op de markt gebracht, waarbij sommige herstellingen van op afstand kunnen gebeuren. "De klant kan ons toestemming geven om van op afstand in de slimme thermostaat in te grijpen. Na 24 uur verloopt die toegang automatisch, het is dus niet zo dat wij zomaar onbeperkt kunnen blijven manipuleren", legt Cuypers uit. "Dat laat toe om sneller in te grijpen, de klant hoeft niet thuis te blijven en wij kunnen ons werk doen."

Top5 meest gelezen
    Top5 gedeelde artikels