Langetermijn-samenwerking
Maarten Serneels & Aswin Van Hecke Artcore Society & Katoen Natie

Langetermijn-samenwerking

Testimonial Artcore Society & Katoen Natie

Grote en kleine bedrijven worden geconfronteerd met een snelgroeiende vraag naar digitale manieren om te communiceren. Voor het opzetten van de juiste infrastructuur voor zijn digitale transformatie doet Katoen Natie al drie jaar lang een beroep op Artcore Society. Beide partijen matchten snel omdat ze dezelfde taal spreken.

Katoen Natie werd in 1854 opgericht. Hun eerste activiteit bestond uit de behandeling van katoen. In de loop der jaren ontwikkelde Katoen Natie zich tot een polyvalente speler met onder meer gespecialiseerde dienstverlening voor de (petro)chemie, de automobielindustrie en de grootdistributie. Katoen Natie is momenteel wereldwijd actief in 33 landen met terminals en/of logistieke platformen. Om klanten binnen een specifieke industriële sector optimaal te kunnen bedienen werd de groep gestructureerd in functie van iedere industrie. Zo ontstonden negen businessunits. Katoen Natie doet een beroep op meer dan 14.000 medewerkers.

Artcore Society, opgericht in 2010, profileert zich als een digitale studio. Gestart als louter een uitvoerende partner creëerde Artcore Society nadien ook een strategische cel die klanten inzichten en mogelijkheden aanreikt op het vlak van digitale communicatie. Artcore Society, met een 20-tal medewerkers, denkt na over wat een bedrijf nodig heeft om toekomstbestendig te zijn. Vanuit expertise op diverse domeinen worden uiteenlopende digitale projecten gerealiseerd met de nieuwste technologische snufjes voor onder meer websites, apps, track-and-tracesystemen, grafics, posters, billboards, enzovoort.

Gediversifieerd portfolio

Hoe startte de samenwerking tussen Katoen Natie en Artcore Society? Aswin Van Hecke, marketingmanager Katoen Natie: “Drie jaar geleden deden we een marktbevraging omdat we op zoek waren naar een websitebouwer. We opteerden voor een speler die op lange termijn met ons wilde samenwerken en die ook een kwalitatief servicelevel kon aanbieden. Daarnaast zochten we naar een ervaren partner met een gediversifieerd portfolio. Ook professionaliteit was voor ons een belangrijk criterium. Last but not least: we zochten een partner die meer kon dan alleen maar websites bouwen. We startten toen immers met een digitale transformatie en wensten een partner die ons daarbij kon helpen. Op die manier viel de keuze op Artcore Society.” 

Discovery workshops

In een eerste project werden brainstormsessies georganiseerd over hoe de websites van de diverse businessunits er moest uitzien. “Hiervoor startten we discovery workshops op om het project te ontdekken binnen de grenzen van de technische mogelijkheden,” vertelt Maarten Serneels, partner bij Artcore Society. “De grootste uitdaging was om binnen de websites van de businessunits dezelfde look-and-feel en een eenvoudige structuur te creëren. Op basis van ons voorstel beschikt elke businessunit sindsdien over zijn eigen website.”

Van kerstkaart tot enquêteringsmodule

De creatie van de website was de start voor nog diverse andere projecten. Maarten Serneels: “Een kleinere opdracht was de ontwikkeling van een papieren kerstkaart. Voorts realiseerden we landingspagina’s om bepaalde topics via Google naar voren te brengen. In het kader van '20 jaar Katoen Natie in Thailand’ creëerden we een inschrijvingspagina voor een driedaags evenement. Daarnaast zetten wij een enquêteringsmodule op waarbij zowel interne als externe klanten op een eenvoudige manier bevraagd kunnen worden. Tenslotte realiseerden wij ook videobeelden voor op de websites.”

Oplossingsgericht meedenken

Aswin Van Hecke is erg enthousiast over de samenwerking met Artcore Society. “Wat ons vooral charmeert is het oplossingsgericht meedenken. Van in de conceptfase over de planning tot de uitwerking. We spreken dezelfde taal als Artcore Society. Zij begrijpen perfect wat we willen. Dat zorgt voor een fijn partnership.”

Top5 meest gelezen
    Top5 gedeelde artikels