Groeien dankzij digitaal samenwerken
Ann De Groote Telenet Business -
Sack Zelfbouw

Groeien dankzij digitaal samenwerken

Testimonial - Telenet Business - Sack Zelfbouw

Door het coronavirus en de bijhorende lockdown, zochten en zoeken veel bedrijven haastig naar digitale oplossingen voor thuiswerk. Sack Zelfbouw, een doe-het-zelver met focus op de bouwwereld, wachtte niet op een wereldwijde pandemie om te digitaliseren. Dankzij een vooruitstrevende visie was het bedrijf prima gewapend tegen de crisis. Met Telenet Business vonden ze daarbij de ideale ‘solution provider’. Ann De Groote licht de voordelen van de samenwerking met de telecomprovider toe.

In 1999 begonnen oprichters Mike Sack en Ann De Groote in hun slaapkamer. Vandaag zijn ze een begrip in de doe-het-zelfwereld, met inmiddels al een derde vestiging in opbouw. “Onze kracht is een unieke focus op zelfbouwpakketten voor verwarming, sanitair, badkamers, ventilatie en groene energie. Daarbij plaatsen we, ook via digitale tools, het serviceaspect bovenaan.”

Gevoelige tijdsbesparing

Al sinds 2014 werkt Sack Zelfbouw met een aantal apps die communicatie, offertes, informatie en opvolging bundelen. Niet lang daarna volgde het management de digitaliseringstrend door hun wekelijkse vergaderingen online te laten doorgaan. Zo is het mogelijk om tijdrovende verplaatsingen te vermijden. Het bedrijf plukte al herhaaldelijk de vruchten van die toekomstgerichte visie, waarbij optimaal samenwerken centraal staat. “Partnerships vormen de basis van ondernemen”, vindt Ann De Groote. “Een succesvol, langdurig huwelijk zoals met Telenet Business betekent een enorme verrijking voor onze onderneming. Dat ik hierin veeleisend ben, is geen rem op een goede verhouding, integendeel. Pas als je elkaars wensen kent en weet wat je van elkaar mag verwachten, kan je groeien.”

Digitale toonzaal

Ook tijdens de lockdown levert de samenwerking met Telenet Business interessante voordelen op. “Door corona mochten de klanten bijvoorbeeld niet meer naar de toonzaal komen, maar we zochten en vonden een digitale oplossing. Die maakt het voor onze verkopers mogelijk om  via videoconferencing klanten rond te leiden en offertes te maken.” Die waardevolle service bleek al herhaaldelijk cruciaal. “Uiteindelijk kan je materiaal overal kopen, maar met onze service maken we het verschil. Dat die nu ook digitaal sterk verbeterd is, is absoluut een troef voor de toekomst.”

Ann De Groote is er dan ook van overtuigd dat de virtuele showroom een blijver is. “Net zoals mensen zich eerst online informeren over een nieuwe auto, zoeken ze ook eerst online informatie voor ze een badkamer, verwarming- of ventilatiesysteem kopen. Omdat de digitale toonzaal altijd open is, leiden we hen rond wanneer het hen past.”

Toekomst

Door de nieuwe digitale oplossingen en de apps waarmee klanten en chauffeurs hun activiteiten opvolgen, ziet Sack Zelfbouw de toekomst rooskleurig in. “Deze moderne tools maakten het mogelijk om onze eerste vestiging te dupliceren. Het zal ons helpen om een zeer prominente rol te spelen in de Vlaamse zelfbouwwereld. We kozen bewust voor digitale oplossingen die mee­groeien naar de geplande acht tot tien fysieke vestigingen binnen vijf jaar.”

Bij Telenet Business onderstrepen ze de visie van Sack Zelfbouw volledig. “Mobiele en vaste netwerken, waar de juiste software en tools op draaien, bieden ons de kans om gericht in te spelen op actuele noden van onze eindklanten. Dat doen we met ‘end to end’-oplossingen op maat van de organisatie en helemaal in lijn met hun behoeftes. ” 

Ook voor uw uitdagingen heeft Telenet Business een oplossing. Surf naar telenet.be/business of bel naar 0800/66.066.

Top5 meest gelezen
    Top5 gedeelde artikels