Aantrekkelijke customer journey verhoogt omzet
Theo Dewitte
& Valerie Bervoet
WEBA - Aber

Aantrekkelijke customer journey verhoogt omzet

Testimonial - WEBA - Aber

Shoppen is steeds meer een kwestie van beleving. Dat hebben ze bij meubelspecialist WEBA goed begrepen. De winkel in Deinze kreeg een fikse facelift. Daarvoor deed WEBA een beroep op Valerie Bervoet. Met haar bedrijf Aber stroomlijnt en ontwikkelt ze unieke winkelconcepten.

Aber is geen nieuwe naam bij WEBA. Eerder nam het bedrijf al de balies van de winkel in Gent onder handen. Momenteel is ook een concept in de maak voor WEBA Mons. Ondertussen wordt de upgrade van de vestiging in Deinze nog afgewerkt. Valerie Bervoet: “Zoals bij elk project begon ik met een audit door de winkel, om de bestaande winkelbeleving in kaart te brengen en te evalueren. Zo zien we wat beter kan, daarna gaat de ontwerpfase van start.” WEBA Deinze bleek dringend aan een doorgedreven vernieuwing toe. 

Overzichtelijk en meeslepend

Als eerste werd het grondplan van de winkel, de wandellijnen, onder de loep genomen. Het was belangrijk de klant beter en vlotter doorheen de showroom te sturen. “Na de verbouwingen zijn er nu twee evenwaardige opties voor de winkelbeleving”, legt Theo Dewitte, bestuurder van de winkel in Deinze, uit. “Een directe lijn tussen verkoop en administratie laat snelle shoppers, wie gewoon iets komt afhalen of vragen heeft, toe om meteen door te wandelen naar de balie. Wie wil rondkijken in ons volledige assortiment of testen welke sofa het makkelijkst zit, neemt de buitencirkel en mist geen enkele afdeling.”

Met hoge en lage wanden creëerde Valerie aparte interieurs in de grote showroom, zonder het overzicht en de openheid te verliezen. Heel wat ideeën passeerden de revue. Een vlotte en constructieve wisselwerking tussen Valerie, Theo en het hele WEBA-team liet de puzzelstukjes perfect in elkaar vallen. “De winkel is nog steeds op en top WEBA, maar heeft een compleet andere look gekregen”, duidt Theo. “Zo zijn we wat van het WEBA-blauw afgestapt, maar het figuurtje Arsène blijft wel heel belangrijk. Daarnaast zijn ook de houten latten, doorheen de winkel en zeker als bekleding van onze balies, een echte sfeermaker. Wie hier binnenkomt, voelt zich meteen aangetrokken. De complimenten van klanten en van collega’s in andere vestigingen, zijn het beste bewijs van de geslaagde samenwerking. En ook de stijgende omzet is ongetwijfeld deels te danken aan deze investering.”

WEBA
www.weba.be
Aber
www.aber.be

Top5 meest gelezen
    Top5 gedeelde artikels