Sterke employer branding met nationale impact
Tom Cappelle,
Wouter Vanrobaeys
& Elien Lava
Wienerberger - KIXX

Sterke employer branding met nationale impact

Testimonial - Wienerberger - KIXX

Als u nationaal ruim 1000 medewerkers hebt, is een gefundeerde en effectieve employer branding een hele klus. Gelukkig kan Wienerberger op hun communicatiepartner KIXX rekenen. In open overleg en wederzijds vertrouwen zetten ze samen een doeltreffende strategie en creatieve content op. “We zitten op dezelfde golflengte en dat is fijn samenwerken.”

Wouter Vanrobaeys van Wienerberger en Tom Cappelle van KIXX startten hun samenwerking zowat drie jaar geleden, maar de bedrijven zijn al langer partners. De afgelopen jaren werd het partnership wel hechter. “Het pakket dat we aan KIXX toevertrouwen groeide, net als het vertrouwen dat we in elkaar stellen”, weet Wouter Vanrobaeys. “Initieel was KIXX eerder een uitvoerende partner, ondertussen werken we echt strategisch samen. Ze denken mee op lange termijn en dat hebben wij als bedrijf nodig.” Eén aanspreekpunt dus voor operationele zaken, maar ook voor het digitale verhaal en proactief advies. Tom Cappelle pikt in: “Wienerberger is voor ons een goed voorbeeld van een ideale klant. We kunnen onze rol als adviseur ten volle uitspelen en er wordt ook iets mee gedaan door het interne marketingteam. Wienerberger trekt met volle kracht mee aan de kar.”

Doordachte contentplanning als leidraad

In overleg stelden KIXX en Wienerberger eind vorig jaar de contentplanning voor 2022 op. Wie slechts sporadisch iets van zich laat horen op sociale media verdwijnt namelijk al snel uit de gedachten. Ook als potentiële werkgever. Die gedetailleerde planning vormt een goede leidraad, maar is geen exacte wetenschap. “Net zoals alles in communicatie en marketing is ook de contentplanning voortdurend in evolutie. Blijkt uit AB-testing dat iets goed of net minder goed werkt? Of is iets actueel en relevant voor Wienerberger? Dan voegen we het toe of sturen we bij. In overleg, uiteraard”, verduidelijkt Tom.

Ondertussen kunnen Tom en zijn collega’s al goed inschatten wat relevant is en waar (potentiële) medewerkers van Wienerberger voor warmlopen. “Het team van KIXX denkt mee als medewerkers van Wienerberger, niet als een externe partner”, vult Wouter aan. “Ze bekijken alles vanuit ons verhaal, maar dan wel met een strategische bril. Tijdens een maandelijks overleg bekijken en analyseren we de resultaten via onze Analytics en zo zetten we het marketingbudget optimaal in, door samen te denken en te testen. Een echt en hecht partnership, dat zijn vruchten afwerpt.”

Wienerberger
www.wienerberger.be
KIXX
www.kixx-concept.be

Top5 meest gelezen
    Top5 gedeelde artikels