Klant is koning
Christof De Waele &
Joany D’Hondt
Volvo D’Hondt

Klant is koning

Testimonial - Christof De Waele & Joany D’Hondt

Een concessiehouder die voor een onberispelijke service zorgt én een sterke prijs-kwaliteitsverhouding in ere houdt: die voorwaarden kan Christof De Waele, verantwoordelijke voor het wagenpark bij Jan De Nul Group, allemaal afvinken bij Volvo D’Hondt. Vorig jaar kwam de professionele relatie tussen beide partijen in een stroomversnelling. “Het gamma van Volvo speelt ook in op onze ambitie om onze CO2-impact gevoelig te verlagen”, legt Christof De Waele uit.

Christof_De_Waele_Joany_D_Hondt

Uit 1971 stamt een brief waarin de aankoop van twee Volvo-vrachtwagens door de NV Ondernemingen De Nul wordt bevestigd door Albert D’Hondt, grootvader van Joany. En ook later was Volvo een merk waar het bekende bagger- en bouwbedrijf al mee samenwerkte. Toch is het vooral sinds 2019 dat Jan De Nul Group meer auto’s van het Zweedse merk in het eigen wagenpark heeft. “Eigenlijk is de constructieve relatie met deze Volvo-concessiehouder in 2015 gestart”, verduidelijkt Christof De Waele. “Op dat moment hadden we slechts een tender voor tien bedrijfswagens. Joany D’Hondt heeft er figuurlijk voor gevochten om dat binnen te halen, wat ook gelukt is. Wij kochten toen zes V40’s en vier V60’s aan.” “Dat was voor ons een belangrijk moment”, pikt Joany D’Hondt in. “Het is bekend dat Jan De Nul heel trouw is aan zijn leveranciers en wij wilden ook graag zo’n relatie opbouwen.”

Verruiming fleetaanbod

De verandering in de car policy bij Jan De Nul Group, die vorig jaar werd ingevoerd, zette de deur open voor een intensere samenwerking tussen beide partijen. “In 2019 beslisten we om een meer open politiek inzake bedrijfswagens te voeren. Op 26 april van vorig jaar namen we Volvo D’Hondt op als één van de partners waar onze medewerkers terecht konden voor een nieuwe bedrijfswagen. Zij hebben de keuze tussen wagens van de 40- tot de 90-reeks, in verschillende modellen en met diverse mogelijkheden op het vlak van aandrijving”, zegt Christof De Waele. Het is altijd een bewuste politiek van Jan De Nul Group geweest om de wagens zelf aan te kopen en niet voor leasing te gaan. “De mensen van Volvo D’Hondt komen de wagens op onze site afleveren, waarna ik zelf voor elke gelukkige medewerker minstens een half uur de tijd neem om de belangrijkste aspecten van de wagen uit te leggen. Tijdens dat gesprek krijg ik steevast lovende kritieken over de ontvangst bij onze fleetpartner te horen”, vervolgt De Waele.

Klimaatvriendelijk

“Het is onze ambitie om het wagenpark tegen 2030 zoveel mogelijk te ‘elektrificeren’. We willen sowieso uit eigen beweging klimaatvriendelijk werken, maar het is ook een eis van de offshore-markt waarin we momenteel sterk aanwezig zijn. Als tegen eind 2020 de eerste elektrische Volvo’s beschikbaar zullen zijn, verwacht ik dat die wagens ook gegeerd zullen zijn door onze mensen”, aldus De Waele. Eén van de populairste modellen is de XC40 Twin Engine (de wagen op de foto, red.). “Die aantrekkelijkheid heeft te maken met het design van de wagen, de 262 pk onder de motorkap, de 100% fiscale aftrekbaarheid en het minimale voordeel alle aard door de CO2-uitstoot van 45 g/km WLTP”, besluit Joany D’Hondt.

Top5 meest gelezen
    Top5 gedeelde artikels