50 jaar winkelinrichting en <br>interieurbouw
Kurt Mortier, Gino Colpaert
& André Vergalle
Vergalle Interieurs nv

50 jaar winkelinrichting en
interieurbouw

Vergalle Interieurs nv

Het interieur van een winkel of kantoor moet de look-and-feel uitstralen van het merk, uitnodigen tot actie en bestand zijn tegen intensief gebruik. Het bedrijf achter veel van die professionele inrichtingen is Vergalle Interieurs uit Aalst – al tientallen jaren dé referentie voor bakkerijmeubelen en voor de totaalinrichting van supermarkten, horeca, winkels en kantoren. Met evenveel plezier en passie zetten zij ook hun tanden in een particulier interieurproject.

Torfs, Delhaize, Colruyt, Carrefour, Spar, Okay, McDonald’s, Quick, … Vergalle Interieurs maakt en plaatst uiteenlopende winkelinrichtingen voor grote kleppers, kmo’s en particulieren. De houtbewerker verwerkt gemelamineerd, gefineerd en massief plaatmateriaal tot decors en meubels op maat. Goed voor een 500-tal projecten per jaar, van een eenvoudig rek tot een volledig winkelinterieur.

Van plan tot plaatsing

Managing director Kurt Mortier: “De meeste klanten komen met een plan of formaat. Wij doen de rest. We geven materiaaladvies, tekenen alles technisch uit, maken eerst een halffabrikaat, en monteren en werken de meubels dan volgens de regels van de kunst af. We hebben naast computergestuurde machines een spuitafdeling om het plaatmateriaal te beitsen en te lakken. En je bouwt op ons professionele team om alles te leveren en te plaatsen.” Heb je geen vaste interieurarchitect of broed je op een creatief winkelconcept? Vergalle Interieurs heeft ontwerpers in huis die met je meedenken over het idee en prototype.

Stootvaste interieurs

Er zijn twee rode draden door het werk van Vergalle Interieurs: duurzaamheid en flexibiliteit. In het atelier van de interieurbouwer staan state-of-the-artmachines van prominente Duitse fabrikanten. Vergalle Interieurs werkt met de beste Belgische leveranciers, gaat aan de slag met het betere plaatmateriaal en gebruikt alleen hoogwaardig beslag. Kurt Mortier: “Die keuze voor goede basismaterialen vertaalt zich in duurzaamheid. Want beeld je eens in hoeveel keer de broodschuiven in een bakkerij of supermarkt open- en dichtgaan. Of hoe vaak rekken in schoenwinkels worden gereorganiseerd. Met kwaliteitsmateriaal ziet je winkel- of kantoorinrichting er altijd mooi uit en creëer je automatisch toegevoegde waarde.”

Maatmeubels

De tweede rode draad is flexibiliteit. Kurt Mortier: “We zijn een maatwerkbouwer: jij vraagt, wij bouwen. De flexibiliteit zit ook in de planning. Grote of lastminuteopdracht? Geen probleem. Onze projectcoördinatoren stemmen lopende projecten mooi op elkaar af. Daarnaast hebben we een bedrijfszekere voorraad en liggen onze leveranciers op een steenworp afstand. Zo respecteren we voor elk project de afgesproken timing en zijn we een betrouwbare partner voor professionele én particuliere klanten.”

Winkelbeleving

Vergalle Interieurs bestaat dit jaar 50 jaar. In die jaren is er heel wat veranderd in de sector. Kurt Mortier: “Meer en meer mensen shoppen voor het gemak online. Voor de beleving gaan ze naar een fysieke winkel. Ze zien het als een gezellige uitstap. Maar dan moet je winkel natuurlijk wel de moeite waard zijn om de trip te maken. Mooie voorbeelden zijn de nieuw ingerichte winkels van Torfs in Roeselare en Oudenaarde, en de pas geopende AD Delhaize in Lochristi. Ze hebben een interieur in warme kleuren. Mensen vinden er gemakkelijk hun weg. Er is zelfs een speelhoek voor de allerkleinsten en een koffiehoek. Een interieur gaat niet alleen over een rek of kast, ook over de wandbekleding erachter, de bewegwijzering en de informatieborden. In een winkel moet er iets te beleven zijn. Veel retailers zijn zich bewust van die trend en werken hard aan die sfeerschepping. We doen alles om dat samen met hen te realiseren.”

Woninginterieurs

Vergalle Interieurs maakt niet alleen winkel- en ­kantoorinrichtingen. In samenwerking met ­interieurarchitecten ­realiseren ze ook woninginterieurs, zoals keukens, ­inloopkasten, bureaus en badkamers. Geproduceerd met het beste materiaal, piekfijn afgewerkt en geplaatst met het grootste respect voor het ­product en de klant. Ook voor de particuliere projecten vormt het totaalaanbod van Vergalle Interieurs een troef.

Frisse wind

In de bakkerijsector is Vergalle Interieurs een oude getrouwe. De interieurbouwer was in de jaren ’80 een van de eerste Belgische producenten van brood- en bakkerijmeubelen. Dat succesrecept en die expertise willen ze nu maximaal uitrollen in andere branches. Mede daarom stelde de familie Vergalle in november 2018 Kurt Mortier aan als nieuwe CEO. Samen met aandeelhouder Sofie Vergalle en Business Development Manager Gino Colpaert vormt hij het nieuwe managementteam. Het bedrijf kreeg een nieuw credo – Masters in interior projects – en duidelijke kernwaarden – Passie, Perfectie, Proactiviteit en Partnership. Kurt Mortier: “Vergalle Interieurs heeft alle troeven om verder te groeien: ­producten van topkwaliteit, een fantastische service, loyale medewerkers met een passie voor interieurinrichting en 50 jaar ervaring in interieurbouw. Er is ook een aangepast ­marketingbeleid en véél goesting om ertegenaan te gaan. Ons team staat klaar voor de ambitieuze sprong.”

Vergalle Interieurs nv

Dries 37 B
9320 Nieuwerkerken (Aalst)

T. 053 83 13 52
www.vergalle-interieurs.be

Top5 meest gelezen
    Top5 gedeelde artikels