Om zich beter in de markt te positioneren, heeft ieder bedrijf na verloop van tijd nood aan een rebranding of opfrissing van zijn website. Yalta uit Wilrijk, specialist in interieuroplossingen, was op zoek naar een branding bureau dat zijn behoeften perfect begreep en vond in Sidekick uit Mechelen een ideale partner.
Sidekick is een jong branding bureau met zeven medewerkers. Zowel voor start-ups als gevestigde bedrijven biedt Sidekick efficiënte en voordelige pakketten aan. Bij start-ups draait het voornamelijk om het ontwerp van het logo, een online huisstijlgids of visitekaartjes. Voor gevestigde kmo’s reikt Sidekick Rebranding pakketten aan en slaagt er telkens in om complexe ideeën te vertalen in kwalitatieve oplossingen met een sterk design. Ook een online optimalisatiepakket behoort tot de mogelijkheden. Creatieve SEO-copywriting en technisch geavanceerde SEO katapulteren een website immers naar boven in zoekresultaten. Yalta is een groothandel in bouwmaterialen met de focus op interieuroplossingen waaronder systeemwanden, mobiele wanden en akoestische panelen. Yalta werkt met vaste leveranciers uit diverse Europese landen, hun wanden worden exclusief op de Belux markt gebracht. Yalta neemt het studiewerk voor zijn rekening, erkende afwerkingsbedrijven voeren de installaties uit. Sinds kort behoren ook mobiele vergaderplekken tot het aanbod. Die vinden vlot hun weg naar open space kantoren.
Een nieuwe boost
“Ik was eigenlijk niet meer tevreden over onze website. Bovendien hebben wij al twintig jaar dezelfde klanten en werd het tijd om nieuwe prospecten aan te boren. Kortom, het merk Yalta was toe aan een nieuwe boost”, vertelt Jan Beertens, zaakvoerder van Yalta. Op een STERCK event vielen de puzzelstukken in elkaar. Jan Beertens ontmoette er Yasmine Sebrechts, director van Sidekick. Vermits de Cronos Groep, waarvan Sidekick deel uitmaakt, al veel langer tot de klanten van Yalta behoort, was een deal voor een rebrandingpakket snel beklonken. De eerste opdracht van Yalta aan Sidekick was om meer structuur te geven aan de website. Hoe gaat zo’n traject in zijn werk? Yasmine Sebrechts: “In een kennismakingsgesprek peilen we naar de verwachtingen van een klant. We vuren dan veel vragen af om te ontdekken waar een bedrijf heen wilt. Als we elkaar vinden, spreken we een budget af en starten een traject op. We maken duidelijke afspraken over wie welke content aanlevert. Op basis daarvan creëren we een webdesign met alle inhoud die we aangeleverd krijgen. We toetsen daarna alles nog een keer af, creëren een testsite en verfijnen steeds verder tot een definitieve website.”
Langetermijnrelatie
Jan Beertens is zeer te spreken over de aanpak van Sidekick. “Het proces is nog niet helemaal afgerond, maar wat we tot nu toe te zien kregen is veelbelovend. De website zal frisser en moderner ogen. De inhoud is gelijklopend maar beknopter, minder technisch en met meer foto’s. De veranderingen aan de website zijn een voorproefje van hoe we de rebranding van Yalta willen vormgeven. De afgelopen jaren hebben we verschillende nieuwe producten aan ons assortiment toegevoegd, die zullen ook deel uitmaken van het rebrandingverhaal. Gedrukte brochures behoren tot het verleden, we zullen enkel nog werken met digitale versies.” Ook Yasmine Sebrechts is zeer positief over de samenwerking met Yalta. “We gaan graag voor een langetermijnrelatie en Yalta werkt het liefst op die basis. We vinden het bovendien fijn dat Jan ons bij andere bedrijven aanbeveelt, op die manier zijn ze een ambassadeur voor Sidekick.”