Een merk vormgeven gaat om meer dan alleen het ontwerpen van een huisstijl en een logo. Het gevoel dat een merk losmaakt bij het publiek valt of staat met het imago. Burgerrestaurant Manhattn’s vond in ontwerpstudio WeWantMore de ideale partner in het uitwerken van de totale merkervaring, van het logo tot en met het interieur van het restaurant.
WeWantMore creëert de juiste uitstraling voor zijn klanten door middel van grafische en interieurontwerpen. Het team van de ontwerpstudio uit Antwerpen bestaat uit een 40-tal designers, project managers, strategen … Die actief zijn in zowel branding als interieur. Op die manier zijn er altijd voldoende klankborden binnen de organisatie om een ontwerp bij te sturen. WeWantMore maakt het verschil door zijn aanpak, creativiteit, de manier van communiceren en materiaalexpertise. De vormgeving draagt bij aan de visie van een merk en de uitstraling van een bedrijf. De nationale en internationale klanten, zowel kleinere challengers als grotere multinationals, komen uit verschillende sectoren. De voorbije jaren werden de creaties van WeWantMore bekroond met diverse awards.
Premiumburgerrestaurant Manhattn’s is het geesteskind van de broers Jerome en Philippe Vandermeulen. In geen ander Vlaams restaurant waant u zich harder in The Big Apple. In het concept staat niet alleen de kwaliteit van het eten centraal, maar ook het interieur dat aan de New Yorkse postindustriële loftstijl herinnert. Cruciaal is de energieke en levendige American Service.
Mix van impressies
“De samenwerking met WeWantMore dateert reeds van 2014 toen wij onze eerste Manhattn’s openden in Brussel, de meest kosmopolitische stad in België. Op dat moment waren we pioniers met ons concept. WeWantMore hielp mee om onze visie en brand vorm te geven. Naast drie vestigingen in Brussel kan u ook in Gent en in Antwerpen terecht bij Manhattn’s. Op termijn willen we misschien wel 30 restaurants openen in Europa, maar geen 300 zoals andere grote burgerketens. Tenzij corona roet in het eten gooit, zal in Parijs ons nieuwste restaurant opengaan,” vertelt Jerome Vandermeulen.
“Van bij het begin hebben we gezocht naar een design concept dat refereert naar de dynamiek van New York,” vertelt Ruud Belmans, Creative Director bij WeWantMore. “Bij de eerste Manhattn’s op de Louisalaan hebben we een aantal New Yorkse ingrediënten redelijk rigide vastgelegd zoals de zwart-gele kleuren, neonverlichting en elementen uit de art-deco die in heel veel gebouwen in New York voorkomen. Maar naarmate er meer vestigingen bijkwamen, zijn we met deze mix van impressies gaan spelen. In elk concept zit er bijvoorbeeld een andere muurschildering. Op die manier krijgt ieder restaurant zijn eigen uitstraling en ziel. Er is geen sprake van eenheidsworst, bezoekers worden telkens weer verrast.”
Hoe blijft de samenwerking tussen WeWantMore en de broers Vandermeulen optimaal? Ruud Belmans: “Wij dagen elkaar steeds weer uit. Jerome is een vat vol originele ideeën, het komt er vooral op aan om die te stroomlijnen. Wij krijgen daarbij alle vrijheid om vernieuwingen aan te brengen in het concept. Dat is voor beide partijen een fijne manier om ons partnerschap levendig te houden.”