Social media? Het maakt deel uit van ons dagelijks leven, niemand kan het nog negeren. Ook professioneel is adverteren op facebook of een ander social media-kanaal een must voor je bedrijf. Je gaat het gesprek aan met prospecten en klanten volgens een doordachte strategie in lijn met je merk en je bedrijf. Je informeert, deelt en communiceert je merk en je verhaal, en dat leidt naar effectieve verkoop. In dit artikel geven we je tips en tricks om je social media goed te beheren. Pas ze toe in de praktijk en zie het resultaat.
Start met de basics
Op social media gaat het hard en wie zich goed voorbereidt, die heeft al half gewonnen. Hier zijn onze tips voor de basics van social media en voor adverteren op Facebook of een ander social media-kanaal:
- Begin bij het begin: vul je gegevens correct in voor Facebook en al de andere social media-kanalen.
- Kies voor de social media-kanalen waar ook je doelgroep aanwezig is. Dat kunnen er meerdere zijn.
- Zorg dat je posts er professioneel uitzien en herkenbaar zijn aan de hand van je branding.
- Kies een duidelijk doel voor je social media. Wat wil je bereiken? (naamsbekendheid, meer verkeer naar je website enz.).
Extra tips voor goedscorende posts
Als de basics goed zitten, dan kan je verder denken. Het is belangrijk om vanaf het begin een contentkalender op te maken, zodat je een duidelijk overzicht hebt van de hoeveelheid posts en de verschillende onderwerpen. Zoals hoger gezegd, zorg voor degelijke en afwisselende content in lijn met je merk. Hier nog meer tips:
- Pas je boodschap aan je doelgroep aan.
- Gebruik relevante sleutelwoorden en hashtags.
- Zet video in om op social media nog meer impact te maken.
Follow-up & adverteren op social media
Ten slotte nog een paar tips om je social media goed op te volgen. Meten is weten! Check hoe goed je social media-posts scoren op de verschillende social media-kanalen. Dan weet je precies wat je werk heeft opgeleverd. Neem dan even de tijd om met je marketingbureau de mogelijkheden te bespreken voor adverteren en remarketing op je social media-kanalen. Zij helpen je met de juiste selectie van je advertentiebudget en het optimaliseren van je campagne, zodat er zeker return on investment is. Adverteren op social media is uiteindelijk een heel effectieve manier om prospecten sneller en efficiënter te bereiken en ze te linken aan jouw bedrijf of merk. Wil je graag advies over succesvol adverteren op Facebook of andere social media-kanalen? Neem contact op, wij helpen jou graag verder. Tijd voor social media-actie!