Steeds online, ook bij een kabelbreuk
Dennie Keunen
& Bart Van Grunderbeek
DCA - Telenet Business

Steeds online, ook bij een kabelbreuk

Testimonial
DCA & Telenet Business

Maximale bereikbaarheid altijd en overal via het internet is voor ieder bedrijf van levensbelang, ondernemingen willen geen minuut internet missen. Om die reden koos bouwbedrijf en projectontwikkelaar DCA uit Beerse voor een extra 4G back-upoplossing van Telenet Business.

DCA is een bouw- en wegenbouwbedrijf voor de openbare en private sector. Hiervoor wordt het vakmanschap van zes afdelingen - DCA Bouw, DCA Infra, DCA Woonprojecten, DCA Burgerlijke Bouwkunde, Predil en Technidil –  gebundeld tot een uniek aanbod. Naast aannemingswerken in opdracht zorgt DCA ook voor de totaalrealisatie van eigen woonprojecten, van aankoop van projectgronden tot en met de uitvoering van de bouwwerken. DCA is een Klasse 8-onderneming, de hoogst mogelijke erkenning in de aannemerswereld. Hierdoor krijgen opdrachtgevers de garantie dat DCA over de nodige technische en financiële draagkracht beschikt om elk project tot een goed einde te brengen. Sinds maart 2019 draagt DCA het certificaat van Great Place To Work.

Telenet Business helpt grote en kleine bedrijven om steeds voorop te blijven in dit digitale tijdperk via een uitgebreid internetaanbod. Voor ieder bedrijf wordt een internetoplossing op maat aangeboden. 

Automatisch overschakelen op mobiel internet

“Met DCA hebben we een internettoegang over Coax van Telenet Business met een 4G back-uplijn op de sites in Beerse en Olen. Een 4G back-uplijn garandeert de toegang tot het internet wanneer de verbinding via de vaste internetkabel wegvalt. Deze oplossing zorgt ervoor dat er bij problemen automatisch overgeschakeld wordt op mobiel internet via 4G. De maandelijkse kleine bijdrage voor de 4G back-up garandeert ons een grote mate van bedrijfszekerheid,” vertelt Dennie Keunen, hoofd ICT bij DCA. 

Een probleem aan de bekabeling – door aannemingswerken, een storm … - wordt doorgaans door Telenet Business zelf vastgesteld. “Op het moment dat er een probleem is, krijgen wij een alarm in onze systemen. De overschakeling van bekabeling naar draadloos gebeurt eigenlijk automatisch,” vertelt Bart Van Grunderbeek, Corporate Accountmanager bij Telenet Business. “Wij werken proactief. Het komt op die manier vaak voor dat wij, eerder dan de klant, weet hebben van een probleem. Wij kunnen dan de klant verwittigen welke concrete actie we gaan ondernemen. Wanneer de bekabeling terug in orde is, wordt er automatisch overgeschakeld op de standaard vaste hoofdlijn.”

Upgraden bandbreedte

In het coronatijdperk kiezen heel wat klanten van Telenet Business bovendien voor het - al dan niet tijdelijk - upgraden van de bandbreedte, ook DCA maakt hiervan gebruik. “Heel veel bedrijven laten hun medewerkers thuiswerken. Zij moeten uiteraard steeds in verbinding kunnen staan, 24 op 24 uur en hiervoor is voldoende brandbreedte noodzakelijk. Op vraag van de klanten voeren wij een ‘corona-upgrade’ uit. Bij de meeste modems kunnen wij tot 750 Mbps download en 75 Mbps upload opschalen,” vertelt Bart Van Grunderbeek.

“Wij zijn heel tevreden over de diensten en de services van Telenet Business. Dankzij de 4G back-up geniet DCA van een reeks voordelen. Wij hebben altijd internet in het bedrijf. Alle medewerkers zijn permanent online, zelfs bij een onderbreking van de vaste internetlijn. Wij verliezen geen omzet en werktijd meer aan internetpannes,” besluit Dennie Keunen.

Top5 meest gelezen
    Top5 gedeelde artikels