Op jaarbasis organiseert facilitair dienstverlener ISS tientallen evenementen voor klanten en partners. Om de meerwaarde van zijn events te verhogen, doet het bedrijf een beroep op InviteDesk uit Willebroek, een ervaren partner in eventmarketing software.
Als managers met 17 jaar ervaring in sales en marketing richtten Jan Heiremans en Mark Van der kinderen InviteDesk op, een platform om de ROI van events te verhogen door ervoor te zorgen dat de ‘juiste’ gasten aanwezig zijn. Het klantenbestand van InviteDesk omvat alle soorten organisaties in een brede waaier van sectoren. ISS België & Luxemburg maakt deel uit van een internationale groep en heeft klanten in meer dan 50 landen. ISS focust op het creëren van workplace experiences door het aanbieden van een combinatie aan facilitaire diensten zoals schoonmaak, catering, reception services, property services, IoT ... In het verleden lag de focus vooral op het uitvoerende aspect, maar recent verschoven ze de klemtoon naar het welzijn van de medewerkers van de klant. ISS wil zijn services nog verder uitbreiden in samenwerking met diverse partners, bijvoorbeeld voor het uitvoeren van wateraudits. Recent lanceerde ISS ook zijn nieuwe branding.
Uitnodigingen in goede banen
“We ontmoetten ISS reeds toen InviteDesk nog in conceptfase was en ontvingen waardevolle feedback van hen. Als klant van het eerste uur was ISS een bron van inspiratie en een klankbord voor ons,” vertelt Jan Heiremans. “Bij de organisatie van een evenement wil je een maximale ROI genereren. Daarom is het belangrijk om klanten uit te nodigen ‘die ertoe doen’. Dit doe je door een goede communicatie naar je klanten, sales en marketing efficiënt en transparant te laten samenwerken, en door over juiste data te beschikken. InviteDesk is daarbij een ondersteunend softwareprogramma.” ISS zag al snel dat InviteDesk ook voor hen een meerwaarde zou kunnen betekenen. “Onze evenementen waren niet altijd even efficiënt georganiseerd. Uitnodigingen werden op verschillende wijze rondgestuurd zonder veel structuur, soms waren we het overzicht kwijt. InviteDesk opende voor ons een nieuwe wereld, het communicatieluik met automatische mailings in onze huisstijl betekende voor ons een extra toegevoegde waarde. We gebruiken InviteDesk nu vooral om salesgedreven evenementen in goede banen te leiden,” vertellen Ravi Petillion, marketing manager en Mieke Raeymaekers, marketeer bij ISS. Klanten kopen InviteDesk op jaarbasis aan via een licentie. “Wij voegen regelmatig nieuwe functionaliteiten toe. Zeker in tijden van Corona is het belangrijk te blijven evolueren. Zo kunnen klanten nu ook de uitnodigingen voor webinars beheren via InviteDesk, kunnen ze zeer makkelijk de registratiegegevens van klanten bijhouden en makkelijk direct communiceren. Klassieke events komen zeker terug maar voorlopig zien we meer kleinschaligere events en webinars gepland worden. Maar dat neemt niet weg dat je als bedrijf, misschien zelfs meer dan ooit, de beste ROI wil halen uit je events,” besluit Mark Van der kinderen.