Een STERCK-event vergt heel wat organisatie. Daarom werken eventcoördinator Anke Souvereyns en commercieel adviseur Serge Wailly achter de schermen met software van InviteDesk. “De tijd van ellenlange Excel-sheets en omvangrijke mailuitnodigingen is voorbij. InviteDesk centraliseert alle nodige functionaliteiten en maakt de brug tussen ons commercieel team en de organisatie van de events”, vertelt Anke.
InviteDesk werd in 2018 opgericht door Jan Heiremans en Mark Van der kinderen. “Vanuit onze eigen ervaring in sales- en marketingmanagement zagen we hoe inefficiënt en archaïsch de organisatie van evenementen verliep. Met InviteDesk bieden we een krachtige tool waarmee je eenvoudig contacten beheert, uitnodigingen verstuurt, data verzamelt en meer. En dat integreren we allemaal naadloos in je bedrijfseigen CRM-systeem”, vertelt Jan.
Rompslomp wordt kinderspel
Anke, eventcoördinator bij STERCK, getuigt: “Vroeger werden onze klanten uitgenodigd via mail en werden er Excel-sheets bijgehouden om de database te vervolledigen. Bij die manuele werkwijze ontbrak het aan overzicht en dat deed de communicatie tussen de organisatie en de commerciële collega’s stroef verlopen.”
“De software van InviteDesk vergemakkelijkt iedere stap die komt kijken bij de organisatie van een event. Van het initieel verzamelen van de juiste klantgegevens tot het verwerken van data voor marketinganalyse achteraf. Terwijl ik geniet van de uitgebreide desktopversie, kunnen onze commerciële collega’s aan de slag met een gebruiksvriendelijke applicatie.”
Serge: “En die gebruiksvriendelijkheid kan ik beamen: InviteDesk is niet zomaar de meest gebruikte app op mijn smartphone. Klanten registreren gebeurt in luttele seconden. Het netwerk van STERCK omvat zodanig veel bedrijven, dat een overzichtelijke software die geautomatiseerd doorlinkt naar onze eventcoördinatie cruciaal is. Ik ben alvast een echte ambassadeur geworden!”
Evolueren met de tijd
In tijden als deze is het niet vanzelfsprekend om een event te organiseren, maar InviteDesk evolueert voortdurend mee met de tijd. “We voegen regelmatig praktische functionaliteiten toe op basis van de feedback van onze gebruikers”, vertelt Jan. “Ook tijdens de coronacrisis bewijst InviteDesk dagelijks zijn nut in verschillende sectoren. Van het boeken van een showroombezoek tot het uitnodigen voor digitale opleidingsdagen en meer.”
“Momenteel finaliseren we een functie voor webinars, waarin we de volledige netwerkervaring ook digitaal willen doortrekken. Van de gepaste begroeting tot een doorschuifsysteem én het achterlaten van visitekaartjes”, besluit Jan.