Met meer dan 170 winkels in België heeft dierenspeciaalzaak Tom & Co nood aan een waterdichte IT-omgeving. Dankzij allround IT-partner Hapbit wordt die infrastructuur al ruim vier jaar probleemloos gehost en onderhouden. “Hapbit denkt mee met de klant en op maat van de klant, met altijd de juiste toekomstvisie. Pragmatisch, flexibel en menselijk”, vertelt Micha Dreesen, Head of IT bij Tom & Co.
Aan grote namen uit de retail- en hospitalitysector geen tekort in de referentielijst van Hapbit. “Als allround IT-partner kunnen wij een echte A tot Z service bieden”, vertelt Kjelle Alaers van Hapbit. “Van digitalisatie-advies tot het stagen van hardware, het opleiden van medewerkers of het opzetten, hosten en onderhouden van infrastructuur. Als kers op de taart hebben we een efficiënte helpdesk die 24/7 bereikbaar is."
Een uiteenlopende samenwerking
Sinds 2017 neemt ook Tom & Co diensten af bij Hapbit. Micha Dreesen, Head of IT, vertelt: “Hapbit host onder meer het point of sales-systeem, de VPN-servers, een aantal virtual machines en de active directory voor Tom & Co, dit volgens een infrastructure as a service-model. Daarnaast hebben we een onderhoudscontract voor onze infrastructuur. Zo zorgt Hapbit ervoor dat alle systemen steeds up-to-date zijn.”
“Als Microsoft Certified Partner levert Hapbit ook onze Office 365-licenties en verlenen ze tweede- en derdelijnsupport aan de gebruikers van Tom & Co en de franchisenemers. Tot slot is Hapbit ook onze partner voor de 3CX-telefonie op ons hoofdkantoor en hebben we daar één van hun dedicated IT’ers als aanvulling op ons team.”
Actief meedenkend
“Tijdens de uitrol van onze IT-infrastructuur werd voor Hapbit gekozen omdat ze een pragmatische, flexibele en prijsgunstige aanpak konden leveren voor het loskoppelen van Tom & Co van het Delhaize-netwerk. Bovendien kon Hapbit tijdens deze carve-out snel materiaal leveren.”
“De samenwerking met Hapbit verliep steeds goed. Op regelmatige basis zijn er service reviews, waarop we naast de service levels ook de samenwerking tussen onze teams bespreken. Tom & Co is een speciaalzaak, maar desondanks krijgen we van Hapbit dezelfde service als hun grootste klanten.”
Kjelle van Hapbit vult aan: “En daar verschilt Hapbit volgens mij met andere IT-dienstverleners. Wij werken echt op maat van de klant en bevelen ook geen onnodig dure systemen aan wanneer dat niet nodig is. Met een Citroën kan je evengoed naar de zee rijden, daar heb je geen Porsche voor nodig.”
Een toekomstverhaal schrijven
Micha vervolgt: “De carve-out uit de Delhaize-keten was een uitdagende periode voor Tom & Co. Daarom werden er, vanwege de tijdsdruk, snelle beslissingen genomen op vlak van IT. De komende jaren zullen we vooral oplossingen op maat implementeren en inzetten op een versnelde digitalisering, zowel op vlak van e-commerce als met de implementatie van een dark store voor thuisleveringen.”
“En dat is precies wat Hapbit wil zijn”, besluit Kjelle. “Wij willen bedrijven als Tom & Co bijstaan in hun groei, en streven daarom naar een samenwerking waarin zij hun IT in alle vertrouwen kunnen overlaten.
Hapbit
hapbit.be
Tom & Co
tomandco.com