Tricks for Bricks is een uniek concept in de vastgoedsector dat een totaaloplossing biedt voor de commercialisatie van nieuwbouwprojecten. Peter De Smedt richtte het op vanuit de overtuiging dat sales en marketing altijd opnieuw de krachten moeten bundelen bij de commercialisatie van vastgoedprojecten. “Dat we nog steeds werken voor de projectontwikkelaars waar we zeven jaar geleden voor gestart zijn, bewijst dat het concept en de methodiek ook wérken.”
Intussen is Tricks For Bricks uitgegroeid tot dé expert in het commercialiseren van vastgoedprojecten. Waarbij verder wordt gegaan dan de combinatie van verkoop en marketing van projecten. “We kunnen elke projectontwikkelaar op diverse vlakken bijstaan in de verkoop van projecten in binnen- en buitenland.”
Branding van vastgoedprojecten
“Wat ons uniek maakt, is dat we in eerste instantie de verkoop van een nieuwbouwproject altijd commercialiseren onder de projectnaam. Marketing zit in ons DNA. Als marketeers creëren we een projectmerk dat we helemaal doortrekken tot in het verkoopproces. Een klant koopt namelijk een project omwille van de kwaliteiten. Door er een product van te maken, worden die onderscheidend en herkenbaar als merkkwaliteiten. Wat vooral kwalitatieve leads oplevert, die op hun beurt de verkoop faciliteren.”
Outsourcing en coördinatie
“We spelen natuurlijk ook in op de behoeften van de markt. Voor veel projectontwikkelaars vormt het vergunningstraject en de daarbij horende onvoorspelbaarheid een extra zorg. Tricks for Bricks speelt daarop in door projectontwikkelaars de mogelijkheid te bieden één van de Tricks for Bricks-verkopers ‘ad interim’ in te zetten. De verkoper werkt in dat geval niet onder projectnaam, maar ook onder de naam van de projectontwikkelaar. Zo kunnen onze experten geoutsourced worden en flexibel meedraaien in het verkoopteam van de klant. Naast marketing, verkoop en outsourcing, zet Tricks for Bricks in op de coördinatie van de verkoop van nieuwbouwprojecten in het buitenland. Daarbij sturen ze verkoopteams aan om ook van een buitenlandse commercialisatie een succesvol traject te maken.
Synergie en exclusiviteit
Bij Tricks for Bricks wordt alles inhouse uitgevoerd, waardoor campagnes snel kunnen worden ontwikkeld en indien nodig bijgestuurd. “De verkopers zijn de ogen en oren in het veld waar de marketeer onmiddellijk mee aan de slag kan gaan. De verkopers worden dan weer vanaf het begin betrokken bij de creatie van de brand. Nog voor ze beginnen verkopen, kennen ze het project door en door. Die synergie tussen marketing en verkoop is cruciaal voor een succesvol project. Marketing stuurt verkoop aan, en vice versa”, vertelt Peter. Bovendien garandeert Tricks for Bricks exclusiviteit aan de projectontwikkelaars. “Doordat onze verkopers enkel werken voor het project van onze klant, is de mindset tijdens een verkoopgesprek anders en ligt de volledige focus op het eindresultaat van dat ene nieuwbouwproject.”
Tricks for Bricks
Korte Keppestraat 7, bus 61
9320 Erembodegem
T. 053 76 82 55
info@tricksforbricks.be
www.tricksforbricks.be