Is metaverse de toekomst?
Luca Cardella Kwantus

Is metaverse de toekomst?

Praktijck - Kwantus

Metaverse is een online netwerk van virtuele driedimensionale werelden. De gebruiker of bezoeker van de metaverse krijgt er een gevoel van individuele aanwezigheid – al dan niet vertegenwoordigd door een avatar – en ruimtelijk bewustzijn.  De wereld van de metaverse speelt zich voor iedereen synchroon en in realtime af.

Je zou de metaverse kunnen zien als de volgende fase van het huidige internet: het – nu nog – tweedimensionale, platte internet verandert naar een driedimensionale, ruimtelijke vorm. Het is er altijd, voor iedereen.

Het interessante is dat gebruikers in de metaverse hun activiteiten cross-platform kunnen ontplooien. Dat wil dus zeggen dat wat in de ene virtuele wereld werkt, ook werkt in een andere wereld. Dus wat je bijvoorbeeld in de ene virtuele wereld verdient of koopt, bezit je ook in de andere virtuele wereld.

Wat kunnen VR en metaverse betekenen voor uw bedrijf?

In de metaverse kunnen mensen elkaar ontmoeten, bijvoorbeeld om elkaar te leren kennen, te netwerken, nieuwe vaardigheden te leren, relaties op te bouwen, producten en diensten te leveren, samen te werken, te ontspannen, te gamen, te shoppen en te consumeren.

Naarmate virtuele werelden zich verder ontwikkelen en groeien, zullen er nog meer mogelijkheden komen voor bedrijven om te profiteren van deze nieuwe technologieën. Verschillende bedrijven kunnen bijvoorbeeld digitale items gaan ontwerpen die alleen toegankelijk zijn via VR of metaverse.

We hebben de kloof tussen interacties in de echte wereld en virtuele interacties gedicht met ervaringsgerichte marketing. Nu kunnen we een stap verder gaan en onszelf zien als volledige makers van virtuele werelden. Hoe kunnen we volledig gerealiseerde metaverse communities bouwen met behulp van de vaardigheden die we hebben geleerd in ervaringsgerichte marketing?

Het wordt interessant om te zien hoe mensen zich bezighouden met de nieuwe ruimtes. Virtuele werelden binnen het metaversum zijn in staat om hun eigen valuta's en economieën te creëren. Hoe mensen virtuele ruimtes gebruiken, zal leiden tot nieuw gedrag en vereist dat marketeers zich aanpassen.

Onze branding en messaging zullen volledig samenhangend moeten zijn tussen fysieke en digitale ervaringen. Wat er in het metaversum gebeurt, moet weerspiegelen wat er in het externe universum gebeurt.

Conclusie

Virtual reality en de metaverse zijn allemaal hier om te blijven. Dat betekent dat u binnenkort een meer meeslepende manier van zakendoen zult ervaren. Binnen afzienbare tijd zullen VR en metaverse niet meer uit het hedendaagse bestaan weg te denken zijn. Het is dus tijd om de mogelijkheden te gaan verkennen en te beslissen wat uw bedrijf hiermee gaat doen.

Kwantus
www.kwantus.be

Top5 meest gelezen
    Top5 gedeelde artikels