Walibi Belgium mag dan het grootste pretpark van België zijn, minder bekend is hun zakelijke aanbod. Waarom zou je een event organiseren binnen de muren van een attractiepark? Daar zijn heel wat goede redenen voor, zo blijkt.
Het b2b-aanbod van Walibi Belgium is niet overal even bekend. Dat is deels een kwestie van perceptie. Het pretpark ligt inderdaad over de taalgrens in Wallonië, maar ‘net onder Brussel’ klinkt toegankelijker. Kortom, vanuit Vlaanderen is Walibi Belgium minder ver weg dan men denkt.
Wim Put is Accountmanager B2B bij Compagnie des Alpes – eigenaar van onder meer Walibi Belgium, Bellewaerde Park en een resem skiresorts in Frankrijk – en werkt aan een duidelijkere profilering van Walibi Belgium’s b2b-aanbod in Vlaanderen. Om niet zelf de loftrompet te steken, laat hij Alexandra Limage van het Limburgse Sprint Transport aan het woord. Beiden leerden elkaar kennen tijdens een STERCK-event op deze plek. Alexandra Limage, netwerkster in hart en nieren, is formeel: “Van alle events die ik de afgelopen jaren heb bijgewoond, staat dit event in mijn persoonlijke top drie.”
Het STERCK-event vond plaats na de reguliere openingstijden van het park, maar het kan ook anders, stelt Wim Put: “Je kunt bij ons terecht vanaf pakweg 20 personen maar we hebben een capaciteit tot 17.000 mensen. Bij een buy-out kan een bedrijf exclusief over het ganse park beschikken. Maar ook voor kleinere groepen werken we VIP-arrangementen op maat uit.”
Alexandra Limage vult aan: “Al van bij de aankomst kreeg ik er een warm gevoel bij. Parkeerplaats nabij de ingang, een rode loper, meteen een glimlach als je door de poort wandelt en dan in alle rust door het park wandelen naar de plaats waar het feitelijke event plaatsvindt.”
Wim Put vervolgt: “Onderweg naar het event voorzien wij randanimatie. Voor die gelegenheid hadden wij ‘a walk in the park’ als thema bedacht. Maar de mogelijkheden zijn legio. De grotere events, dat zijn doorgaans familiedagen of teambuildings. En we hebben ook een theater met 2.500 zitjes waar je perfect een productvoorstelling kunt organiseren. Zo vond er dit voorjaar nog een grote awardshow plaats voor één van onze bedrijfsklanten.”
Nét dat tikkeltje extra
Alexandra Limage: “Heel eerlijk: ik was al getriggerd toen ik de uitnodiging kreeg. Ik was namelijk heel benieuwd naar wat Walibi Belgium te bieden heeft in het zakelijk segment. Dat er een paar attracties open waren, enkel voor de genodigden, daar kon ik moeilijk aan weerstaan.”
Wim Put: “Wel, dit was een event met pakweg 150 genodigden en dat zit typisch in ons aanbod. Alles zit bovendien in één pakket. Als klant heb je één contactpersoon die alles in goede banen leidt van bij de aankomst tot het vertrek op onze parking na het event. Ook tijdens het event zelf is er altijd één verantwoordelijke stand-by die ervoor zorgt dat alles foutloos verloopt. Ik hoor van klanten die ervaring hebben met andere locaties dat wij hier – blijkbaar – nét dat tikkeltje extra doen.”
“Dat kan ik beamen”, knikt Alexandra Limage: “Bij aankomst kreeg ik een plannetje toegestopt en kreeg ik aanwijzingen naar welke attractie ik eerst moest gaan. Daar werden we dan ontvangen met hapjes en drankjes. Er waren ook optredens onderweg, verderop nog andere hapjes aan hoge tafels en vervolgens het event zelf waar iedereen samen aanwezig was.”
Alexandra Limage is overtuigd van de onuitputtelijke mogelijkheden en kan geïnteresseerden alleen maar aanbevelen om buiten hun comfortzone te treden: “Hou niet vast aan de gevestigde waarden waar je altijd naartoe gaat. Dit is écht zoveel meer fun!”
“Dat kan ik alleen maar bevestigen”,
glimlacht Wim Put: “Personeelsfeesten worden vaak heel traditioneel georganiseerd: het huren van een zaal, een speech van de grote baas en lekker eten. Hier kan dat ook allemaal maar je biedt je personeel – en bij uitbreiding hun gezinsleden – wel een dagje topvermaak aan. Daar wordt gegarandeerd jaren nadien nog over gesproken!”
Walibi Belgium
www.walibi.be
Sprint Transport
www.sprinttransport.be