U bent zeker van uw stuk: performance marketing werkt niet voor uw onderneming. De experimenten uit het verleden zijn daarvan het allerbeste bewijs. De kans bestaat dat u gelijk heeft. Uw bedrijf behoort in dat geval tot het extreem lage percentage ondernemingen waarvoor deze marketingvorm niet rendeert. In alle andere gevallen ligt het niet aan de methodiek, maar wel aan de manier waarop die uitgevoerd werd.
De valkuilen van performance marketing
Zowel nationale als internationale concurrenten scheren hoge toppen dankzij gerichte performance marketingcampagnes. Toch lijkt het bij u niet te lukken. De oorzaak is in de meeste gevallen snel gevonden. Er zijn immers enkele bekende valkuilen:
- Een foute/ontbrekende focus:
Focust uw team zich op klikken, bezoekers, likes … Of helemaal niets? Dan raden we u aan om uw doelen onmiddellijk te evalueren. - Een product-market(mis)fit:
Hoewel de meeste strategen vertrouwd zijn met de Product-Market Fit (PMF), hoort het gros van de performance marketeers het in Keulen donderen. De PMF is de mate waarop uw product voldoet aan de marktvraag. En dat is allesbepalend, want zelfs de beste producten zijn niets zonder een goede PMF. - Performance (marketeers)cowboys:
De marketingwereld is zeer uitgebreid. Daarbovenop gebeurt veel werk onder de motorkap en is het dus niet zichtbaar. Dat maakt het makkelijk om zaken op de lange baan te schuiven of zelfs slecht uit te voeren. Dit effect vertaalt zich in uw groei, die zeer traag of zelfs helemaal niet vooruit gaat.
U merkt het: performance marketing werkt in de meeste gevallen wel. We moeten enkel de methodieken juist implementeren.
Hoe verhoogt u de slaagkansen?
Kwalitatieve performance marketeers spenderen uw zuurverdiende euro’s zo efficiënt mogelijk, zodat iedere euro opbrengt.
Performance marketing draait niet om:
- Likes
- Klikken
- Vertoningen
- Reacties
- Aantal posts
Het draait wél om:
- Strategie
Strategieën die uw onderneming en haar doelen ondersteunen. - Communicatie
Breng de boodschap van uw onderneming naar de juiste doelgroepen. - SEA (Search Engine Advertising)
Advertentiebudgetten gebruiken om cruciale plaatsen in de zoekmachines te behalen. - SEO (Search Engine Optimization)
Dankzij verschillende ingrepen scoort u hoger in Google, Bing en ja, zelfs in Yandex. - Display advertising
Banners zijn terug van weggeweest. Al zijn ze deze keer on steroids en gerichter dan ooit. - Retargeting
Bereik voormalige bezoekers op de juiste momenten opnieuw met visuele ads. - Social advertising
Behaal uw doelen door gerichte advertenties op Facebook, Instagram en zelfs TikTok. - E-mail marketing
Win de harten van uw doelpubliek met een automatische flow of gepersonaliseerd bericht. - Inbound marketing
Slimme automatisaties en persoonlijke touches laten leads klanten worden én blijven. - CRO
En natuurlijk pakken we de plaats waar conversies plaatsvinden aan op basis van data.