Communicatiebureau mediamixer: pure rock-’n-roll
Tom Bellens, Antoon Theunissen MediaMixer

Communicatiebureau mediamixer: pure rock-’n-roll

Bedrijfsprofiel - MediaMixer

Antoon Theunissen richtte ooit MediaMixer op. Hij pakte zijn klanten in met treffend beeldmateriaal. En Tom Bellens stampte eerder ‘Push To Talk’ uit de grond, een uiterst succesvol communicatiebureau straf in het organiseren van inhoudelijke evenementen. Nu zijn beiden gefusioneerd. Die combinatie? Dat kan niet anders dan swingen.

Al even geleden kwamen deze twee knappe communicatiekoppen elkaar in een Belgische wereldstad tegen. Eerst werkten ze samen als klant en leverancier, nu schrijven ze al tien jaar lang met hun tweetjes een prachtverhaal.

Hier zit muziek in

Op 5 december 2022 startten ze met een nieuw hoofdstuk. Tom neemt je mee: “Antoon en ik, da’s een combinatie die heel goed werkt. Helemaal in het begin leverde Antoon mij de experten in video en montage. Ik, van mijn kant, ondersteunde hem bij de organisatie van zijn evenementen en hielp hem met storytelling.

We voelden al heel lang dat het klikte. We zijn allebei afkomstig van dezelfde gemeente in de zuidrand van Antwerpen. En als collega’s zaten we met onze teams samen in hetzelfde pand in ‘t Groen kwartier.”

Antoon springt bij: “Omdat wij en onze medewerkers elkaar al zo goed kenden en onze bedrijfsculturen zo goed ‘matchten’, kon een volgende stap in onze samenwerking niet langer op zich laten wachten.”

Alle registers open

MediaMixer en Push To Talk fusioneren. Ze verhuizen naar een nieuw kantoor achter het iconische Hessenhuis in Antwerpen, rebranden MediaMixer en herpositioneren zich in de markt. De fusie brengt ook het menselijk kapitaal van de twee bedrijven samen.

Wat dat betekent? Tom vertelt: “Door de fusie verzamelen we nu een groot team van specialisten in diverse complementaire disciplines die elkaar versterken en uitdagen. We kiezen er bewust voor om inhouse veel expertise te verzamelen. Dat gaat van copywriters, creatieve grafici en strategen over frontend-en backenddevelopers, eventorganisatoren, cameramannen en fotografen tot monteurs. Op die manier ondersteunen we onze klanten in een traject dat verder gaat dan dat ene evenement, die ene video, die tijdelijke socialemediacampagne of dat ene personeelsfeest over de verschillende kanalen heen.”

Antoon vult aan: “Onze combinatie van ervaring en kennis helpt onze klanten bij het vertellen van hun verhaal. We werken voor enkele sectoren. Gaande van overheid (VDAB, Stad Antwerpen, Provincie Antwerpen), maritieme sector (BASF, Zuidnatie,DEME,…), de farmasector (Johnson & Johnson, Pfizer,…) en grote bedrijven zoals Umicore, Rode Kruis Vlaanderen, Nike,…

Het is net door in die diverse sectoren actief te zijn dat we merken hoeveel van de bedrijven onder druk staan door alle razendsnelle veranderingen, nieuwe technologieën en de doorgedreven digitalisering. Ze hebben het gevoel dat ze zich voortdurend moeten heruitvinden om als bedrijf een sterk en coherent verhaal te vertellen. Hiervoor kunnen ze rekenen op de experten binnen MediaMixer. Wij helpen hen daarbij.

MediaMixer bezit ook alle expertise letterlijk inhouse, geen onderaannemeningen of externe uitbestedingen. De voordelen?

  • Er ontstaat geen ruis tussen de klant en het communicatiebureau.
  • Alle informatie komt uit de eerste hand.
  • De continuïteit is verzekerd. Alle planningen worden intern op elkaar afgestemd.
  • De klant krijgt er een duidelijke kosten- en tijdbesparing voor in de plaats.

En zit de CEO met een creatief ei? Dan hoeft hij er niet mee te blijven zitten. Bij MediaMixer zijn er geen lange wachttijden, alleen snelle actie.

Lied van lange duur

MediaMixer houdt het tempo er goed in. Elk personeelslid wordt geprikkeld om zijn of haar talenten voluit te ontplooien. Antoon legt uit: “Komt er iemand solliciteren? Dan kijken we in eerste instantie naar de hobby’s. Waar is hij of zij mee bezig? Wat geeft hem of haar energie? Wat drijft hem of haar? En later pas naar de opleiding en de werkervaring. Want het is niet omdat je jarenlang bij een communicatiebureau hebt gewerkt, dat het klikt met MediaMixer. Onze mensen zijn stuk voor stuk superenthousiast over wat ze doen. Initiatieven, hoe gek ook, wanneer ze goed onderbouwd zijn, gaan we ervoor. Zo startten we onlangs met radiowerk. Enkele medewerkers zeiden ons dat ze ervaring hadden met radio en hier iets mee wilden doen.

Het resultaat? Een interne radiostudio voor heel wat merken. Zo zenden we bijvoorbeeld vanaf nu driemaandelijks wereldwijd een aflevering voor Bacardi uit.

Of nog iets anders: op sportief vlak zetten twee collega’s zich achter de organisatie van het Port of Antwerp Triathlon Festival.”

Tom valt hem bij: “Maar ook op andere punten houden we het tempo er goed in.

Duurzaamheid, authenciteit, waarachtigheid. We volgen de markt op de voet en proberen ook op deze manier ons maatschappelijk steentje bij te dragen. Evenementen kunnen enorm vervuilend zijn. Dat proberen we te vermijden. We sensibiliseren onze klanten om materiaal opnieuw te gebruiken, en delen van standen achteraf als meubilair of eyecatcher ergens anders in te zetten. En voedseloverschotten doneren we rechtstreeks aan de voedselbanken. Maatschappelijk verantwoord ondernemen zit in ons DNA en we doen er alles aan om dat te verspreiden.” 

MediaMixer
Hessenstraatje 1K201
2000 Antwerpen - België

Antoon Theunissen
M. 0475 62 48 26
antoon@mediamixer.be

Tom Bellens
M. 0491 64 45 86
tom.bellens@mediamixer.be

www.mediamixer.be

Top5 meest gelezen
    Top5 gedeelde artikels