Met hun arsenaal aan knowhow en hun eigen unieke Customer Data Platform (CDP) zet Stratics digitale klantgegevens om tot waardevolle marketinginzichten. “Zo helpen we organisaties met datadriven marketing en sales het gedrag van hun klanten vertalen naar relevante en doelgerichte communicatie”, vertelt zaakvoerder Kris Vranken.
Bij de opstart in 2003 wilde stichter Kris de gapende kloof overbruggen tussen de werelden van de data, marketeers en adverteerders. “Nog heel wat organisaties worstelen om met al hun waardevolle informatie een data-driven marketingbeleid uit te werken of te implementeren: zowel op vlak van beheer en technologie als de omgang met alle digitale informatie”, begint Kris. “Stratics begeleidt organisaties actief en stap voor stap naar een efficiënte datagedreven aanpak.”
Een totaalpakket aan ondersteuning
Door gegevens te verzamelen, te analyseren en daar inzichten uit te halen wordt je marketing een stuk persoonlijker en effectiever. Daarom voorziet Stratics een totaalaanpak die bestaat uit drie pijlers. “Alles start met data management en het verzamelen en optimaliseren van waardevolle data van elke (potentiële) klant”, vertelt Kris. “Daarvoor hebben we ons gedisciplineerd team, maar ook handige tools zoals ons eigen Marketing Insights Platform (MIP) met een modelleerbaar eigen datamodel om een 360° view te krijgen van klanten en prospecten.”
“Door al die informatie vervolgens te visualiseren en analyseren achterhalen we wie de (potentiële) klanten zijn en hoe ze zich verhouden ten opzichte van de objectieven van de klant. Die visie vertalen we dan naar een data-driven marketingstrategie en een langetermijnvisie met efficiënte (sales)acties.”
Gevarieerde klantenportefeuille
Zowel kleinere organisaties als grote namen zoals Rode Kruis Vlaanderen en ZEB rekenen op Stratics om hun vloedgolf aan digitale klantgegevens om te zetten naar hapklare info. “We bouwen voornamelijk aan de strategie van bedrijven in de retailsector, maar ook andere organisaties in sectoren zoals fundraising, energie of FMCG helpen we aan een efficiënte datastrategie”, gaat Kris verder. “Voor elke uitdaging hebben we de juiste specialisten aan boord: van marketing analyst tot database- en projectmanager. We staan bovendien ook erg open voor freelanceprofielen, zodat we nog gerichter kunnen inspelen op nieuwe en specifieke datatrends zoals artificiële intelligentie.”
Passie als sleutel tot succes
Stratics investeert fors in hun IT-architectuur om extra future proof te zijn en te blijven, maar volgens Kris blijft hun passie voor marketing en sales toch de grootste sleutel tot succes. “Als bedrijf stralen we die passie uit en klanten weten dat te appreciëren. Ze vinden het leuk om samen te werken met een team waar ook de funfactor sterk aanwezig is.”
Wil jij ook meer halen uit je data? Neem een kijkje op www. stratics.be.
Stratics
Kontichsesteenweg 38 A
2630 Aartselaar - België
T. 03 887 40 88