Het geheim van Ascoo IT Solutions
Aswin Coolsaet Ascoo IT Solutions

Het geheim van Ascoo IT Solutions

Bedrijfsprofiel - Ascoo IT Solutions

Aswin Coolsaet richtte ruim drie jaar geleden Ascoo IT Solutions op. Met een bedrijf dat een brede waaier van IT-services aan KMO’s levert, hoopte hij drie jaar na de oprichting een eerste medewerker te kunnen aanwerven. Zijn formule bleek zo’n succes dat er vandaag maar liefst zeven fulltime medewerkers in dienst zijn. Wat is het geheim van Ascoo IT Solutions?

“Mijn ambitie? Een aangename werkplek creëren, zowel voor mijn medewerkers als voor onze klanten. Een aangename werkplek voor klanten betekent dat iedereen zijn of haar job naar behoren kan uitoefenen. Goed werkende IT-systemen zijn daarbij een must. En net daar zorgen wij voor.

Een aangename werkplek voor mijn eigen medewerkers creëren, is een heel ander soort uitdaging. Want in een servicedesk omgeving krijg je altijd met problemen te maken. En laat ons eerlijk zijn, niemand heeft graag altijd problemen. Toch wil ik mensen in mijn team die een uitgebreide IT-kennis hebben, maar die er ook niets mee inzitten om de problemen van anderen op te lossen.”

Meer dan probleemoplosser

Ascoo IT Solutions lost meer dan alleen problemen op: ze ontzorgen KMO’s van A tot Z op vlak van IT en denken ook proactief mee over meer efficiëntie, automatisatie enzoverder. “We werken niet samen met klanten die af en toe naar ons bellen omdat ze bijvoorbeeld niet kunnen printen. Daar zit geen uitdaging in.”

Next level servicedesk

“Als ik zeg van A tot Z, dan bedoel ik dat ook echt zo. Wanneer een bedrijf beroep doet op onze diensten documenteren we vanaf het begin de hele IT-omgeving. We trekken foto’s van alle hardware, we houden zorgvuldig bij welke systemen en verbindingen er allemaal bestaan enzoverder. Zo kan iedereen bij ons te allen tijde elke klant verder helpen. Een klant is dan ook klant van Ascoo, niet van een medewerker bij Ascoo. En net omdat iedereen bij ons op de hoogte is van alle klantendossiers, kunnen we een erg snelle service bieden. Elke e-mail die bij ons binnenkomt wordt sowieso binnen het kwartier beantwoord en elk ticket heeft een gemiddelde verwerkingstijd van drie uur.”

Duurzame oplossingen zonder verborgen kosten

Daarnaast zoeken ze bij Ascoo IT Solutions naar duurzame oplossingen, zodat er zich niet steeds dezelfde problemen blijven voordoen. “Word je bij ons klant, dan worden er van meet af aan duidelijke afspraken gemaakt. Zo spreken we steeds een vaste prijs af. Houdt een bepaald dossier toch een extra kost in, dan nemen wij die voor onze rekening.”

Je leest het goed, de allerbelangrijkste prioriteit van Ascoo IT Solutions is dat klanten hun job in alle comfort kunnen uitoefenen. En dat lukt alleen in een aangename werkomgeving. “Zolang wij onze job goed uitoefenen, kunnen onze klanten dat ook”, besluit Aswin.

Ascoo IT Solutions
Sint-Vincentiusstraat 49 B/301
2018 Antwerpen - België
T 03 369 39 59

service@ascoo.be
www.ascoo.be

Top5 meest gelezen
    Top5 gedeelde artikels