Tegenwoordig kan iedereen een website maken, maar dat wil niet zeggen dat dit ook een goede website is. Het belang van een website wordt vandaag nog steeds onderschat. Marketing & Branding agency Bright Square toont je waarom je best eerst investeert in het optimaliseren van je website alvorens te investeren in de marketing van je bedrijf.
Je website fungeert als online visitekaartje en moet ervoor zorgen dat potentiële klanten geïnspireerd geraken door je bedrijf. Als de website niet aantrekkelijk genoeg is, stopt het verhaal al voor het begonnen is. Zo kan je budgetten uitgeven aan marketing, maar zal de slechte kwaliteit van je website het aantal leads fel naar beneden halen. Vergelijk het met reclame maken voor een restaurant, waar je als je voor de deur staat al enkele muizen ziet lopen. Ik ben er zeker van dat je er niet zal eten.
Beestig beeldmateriaal
Het gebruiken van fotomateriaal is essentieel om je website in de kijker te zetten. Mensen willen weten met wie ze te maken hebben, zo voelen ze zich ook niet onbekend bij een eerste afspraak. Zorg dus voor een goede afwisseling tussen achtergrondinformatie en aantrekkelijke foto’s. Daarnaast kan je ook video’s implementeren op de website. Wij laten bijvoorbeeld het reilen en zeilen zien van het leven op kantoor, waardoor mensen minder last hebben van drempelvrees. Je website ziet er frisser uit en je bent tegelijk ook toegankelijker.
Belang van SEO
De meeste van je bezoekers komen via Google op je website terecht. Zichtbaar zijn in de zoekmachine is dus cruciaal en dit kan door het toepassen van SEO. Met de juiste keywords stem je pagina’s af op de noden van je potentiële klanten. SEO brengt een prijskaartje met zich mee maar is een investering op lange termijn.
Interactie met je doelpubliek
Elke blog die je schrijft, is informatie die je biedt aan potentiële klanten. Je wordt expert in plaats van dienstverlener en kan inspelen op veelvoorkomende vragen. In deze blog kan je een Call To Action (CTA) toevoegen. De CTA vraagt een bezoeker om onmiddellijk een bepaalde handeling uit te voeren wat zorgt voor een betere conversie. Van een win-win gesproken.
Zet je op de kaart
Het is belangrijk om als bedrijf vindbaar te zijn in de regio waar je actief bent. Bedrijven die installaties doen, kunnen bijvoorbeeld anonieme projecten op hun website zetten met de locatie van de realisatie. Elke keer opnieuw zal de vindbaarheid van je website verbeteren in deze regio waardoor je pagina telkens meer kans heeft om gevonden te worden. Op een simpele manier kan je meerdere gemeentes bedekken ondanks het feit dat je zaak in een andere gemeente gelegen is.
Kortom: als je geen goede website hebt, kan je niet aan marketing doen. Een marketingplan bevat de kost per lead. Als je een slechte website optimaliseert, kan je de marketingkost per lead met de helft zien dalen. Daarom is het interessant om preventief te investeren in je website.