Eventmarketing is een belangrijk instrument voor bedrijven om hun merk te versterken, nieuwe klanten te werven en bestaande relaties te onderhouden. Maar vaak verloopt deze marketing niet optimaal. Dit is waar Jan Heiremans, medeoprichter van InviteDesk, en Bart Van Zele, oprichter van Halito!, verandering in willen brengen. Samen bundelen zij hun krachten voor een betere eventmarketing en meer return on investment. Met verenigde krachten willen zij zich ook steviger positioneren op internationale markten.
InviteDesk werd in 2018 opgericht vanuit de vaststelling dat eventmarketing bij B2B bedrijven vaak inefficiënt verloopt. Het gevolg hiervan zijn te weinig inschrijvingen, no shows, imagoverlies en hoge kosten.
"Onze marketing automation software zorgt ervoor dat de juiste mensen aanwezig zijn op bedrijfsevenementen en dat alle processen goed verlopen - ook de interne communicatie tussen marketing en sales", zegt Jan Heiremans. “Ons doel? De ROI van eventmarketing te verhogen en een topervaring bieden. De juiste mensen aanwezig hebben, is daarbij een must. De ervaring van het evenement is ook belangrijk. De rest, zoals gemakkelijk registreren en geen wachtrij aan de inkom, moet vlot en zonder zorgen verlopen voor de organisator".
Happy event flows
Bart Van Zele richt zich met Halito! dan weer op het faciliteren van de uitnodigings- en registratieflow."Halito! doet dat met een tool die zowel de voorbereiding, uitvoering als opvolging van events makkelijk maakt.
“We creëren een ‘happy event flow’ en maken daarbij gebruik van jarenlange ervaring en expertise. Onze software automatiseert het informeren van de gasten, uitnodigen, verwelkomen, registreren van aanwezigheden bedanken achteraf eenvoudig. Daarmee bespaar je tijd, reduceer je de foutenmarge en creëer je en een betere beleving.”
Krachten bundelen voor internationale doorbraak
Recent beslisten Jan en Bart om de krachten te bundelen. Een fusie maakt het volgens hen mogelijk om niet alleen een totaaloplossing aan te bieden voor klanten.
Het geeft hun ook de nodige commerciële slagkracht om internationaal door te breken.
“Ook de evenementensector wordt steeds internationaler en complexer. Gespecialiseerde software speelt daarin een belangrijke rol. Dit brengt consolidatie met zich mee; grote spelers trekken veel marktaandeel naar zich toe”, licht Jan toe. “De schaalvergroting die we met deze fusie realiseren is daar een antwoord op. Zo kunnen we met gebundelde krachten inspelen op deze ontwikkelingen en de veranderende verwachtingspatronen van onze klanten die daarmee gepaard gaan."
“We zijn ook twee erg complementaire bedrijven die dezelfde markt bespelen vanuit een verschillende invalshoek”, vult Bart aan. “Daarin ligt ook de grote meerwaarde van de fusie. We kunnen onze expertise delen en commerciële slagkracht vergroten. Dat is nodig om onze oplossingen internationaal uit te rollen. Vandaag zijn we samen marktleider in de BENELUX. Met deze fusie kunnen we onze successen verderzetten in grotere, internationale markten.”
Invitedesk
invitedesk.com
Halito!
halito.com