Een externe partner voor copywriting die aanvoelt als een verlenging van het eigen team? Die vond SAP-specialist TheValueChain in ZINNIG, een gedreven tekstbureau dat in vier talen geschreven inhoud aanlevert voor online en offline communicatie. Snel en goed, met een pittige mix van betrokkenheid en creativiteit.
TheValueChain is een snelgroeiende SAP-consulting partner die zowel kmo's als grote bedrijven bijstaat bij ERP, CX (Customer Experience) en HXM (Human Experience Management) implementaties. “Daarnaast hebben we met Proxcellence recent ook een overname gedaan in de integratiesfeer. Zo blijven we onze corebusiness steeds verder uitbreiden, altijd met SAP als achterliggende technologie,” vertelt Sofie Thielemans. “We opereren in België vanuit Kontich, tellen meer dan 400 medewerkers en werken voor klanten zoals Atlas Copco, pgb-Europe, Umicore, Fluxys, Vandemoortele, ... Als bedrijf met Belgische roots hebben we intussen vestigingen in vier andere landen.”
Creatief en snel
De copywriters van ZINNIG scherpen hun pen voor uiteenlopende klanten: van eenmanszaken tot en met grote multinationals. “We leerden TheValueChain in 2020 kennen. Ze hadden een vraag voor een Engelstalig boekje op maat van een prospect,” schetst Evi Maquoi. “Dat moest niet alleen snel gaan, maar ook creatief zijn. Het resultaat viel in de smaak, het begin van een mooie samenwerking.”
Sofie Thielemans: “Los van de inhoudelijk sterke copywriting, werkt ZINNIG ook heel proactief en snel, binnen de deadline en het budget. De opdrachten die ze voor ons doen variëren van Engelstalige teksten voor interne communicatie tot bijvoorbeeld het hele communicatiepakket bij de overname van een bedrijf, socialemediaposts, ... Het gaat heel breed.”
Intern magazine
“We hebben onder meer de teksten geschreven voor de nieuwe website van TheValueChain. In het Engels, mét Nederlandse en Franse vertalingen,” vertelt Evi Maquoi. “Het interne magazine vinden we ook een toffe uitdaging. Daar kunnen we onze creativiteit in kwijt. Maar we schrijven bijvoorbeeld ook whitepapers. Die veelzijdigheid maakt het erg boeiend.”
“Voor mij is het een absolute meerwaarde dat ZINNIG niet als een externe leverancier, maar als een verlenging van ons team aanvoelt,” beaamt Sofie Thielemans. “We zijn een heel pragmatisch en dynamisch bedrijf en dat zoeken we ook in onze leveranciers en partners. ZINNIG schakelt met ons mee, en houdt altijd transparante communicatielijnen open.”
“We doen vrijwel maandelijks opdrachten voor TheValueChain,” zegt Evi Maquoi. “Door die lang-
durige samenwerking krijgen we ook een breed speelveld. We denken immers graag mee met onze klanten. Zo komt onze meerwaarde het best tot uiting. De deadlines zijn soms uitdagend, maar de appreciatie is groot. Daar doen we het voor!”
TheValueChain
www.thevaluechain.eu
ZINNIG
www.zinnig.be