“Een experience-driven communicatiebureau”, zo omschrijft managing director Jeroen Rigole The Oval Office. 12 jaar geleden drukte het bedrijf zijn eigenwijze stempel op de sector, waarbij ze het beste van evenementen- en communicatiebureaus samenbrengen in authentieke beleving. “Want het bereik van de traditionele kanalen wordt versterkt door de impact van live-ervaringen.”
Toen CEO Wouter Boits The Oval Office oprichtte, deed hij dat met een stevige rugzak aan ervaring, enkele vertrouwde medewerkers en een nieuwe visie op marketing. “We zetten ons zeker niet af van de traditionele kanalen”, legt Jeroen uit, “maar we geloven wel in de integratie met live-momenten die emotioneren, inspireren en activeren. “Een tv-spot over een auto zien is bijvoorbeeld iets helemaal anders dan ermee rijden. Daarom combineren wij beide.” Met die unieke visie verovert The Oval Office gestaag Europa.
Goed gesmaakt
Mensen onthouden wat ze beleven, van een creatief personeelsfeest tot een out of the box event. “Die sweet spot tussen echte ervaringen en klassieke communicatiekanalen wordt goed gesmaakt door onze klanten”, zegt Jeroen trots. Maar de live component is niet de enige sterkte van het creatieve bureau. “Wij verzorgen ook externe communicatie en campagnes, loyaltyprogramma’s, employee communication en employer branding voor een waaier aan organisaties.”
Empathie werkt
Wat maakt The Oval Office nog zo anders? “Onze empathische bril. We verplaatsen ons in de doelgroep en vertalen zo campagnes naar hun leefwereld. Onze strategen schreven er zelfs een boek over: ‘Empathie werkt’.” Daarin lees je dat de wereld veel mooier zou zijn als we eens in elkaars schoenen zouden stappen, maar ook dat bedrijven die zich empathisch opstellen een groter bestaansrecht krijgen, met alle businessvoordelen van dien.
Jeroen benadrukt daarbij de maatschappelijke rol van bureaus om polarisering tegen te gaan: “Wij proberen steeds bruggen te bouwen, te sensibiliseren, engageren en activeren. Het klinkt wat soft, maar het is een bewuste keuze, want bedrijven zijn daar ook steeds meer naar op zoek: met die organisaties willen we een mooie impact creëren. De tijd van oppervlakkige reclame is voorbij.”
Een Europees verhaal
“Zowel in België als in het buitenland groeit de vraag naar een bredere marktaanpak. En gezien ons geloof in de kracht van Europa en samenwerking, was onze expansie naar Nederland, Frankrijk en Duitsland een logische ambitie - maar we zijn nog lang niet klaar!” lacht Jeroen. Daarmee creëert The Oval Office één Europees bureau met dezelfde filosofie: We bouwen - ieder vanuit onze eigen cultuur - allemaal samen aan hetzelfde verhaal.”
The Oval Office Antwerpen
Mechelsesteenweg 271 b10.1
2018 Antwerpen- België
The Oval Office Brussel
Havenlaan 86c b15
1000 Brussel - België
The Oval Office Gent
Ferdinand Lousbergskaai 105
9000 Gent - België
info@theovaloffice.be
www.theovaloffice.be