Net zoals de markt van warmtepompen, airconditioning en ventilatiesystemen de laatste jaren sterk groeit, zo groeit ook ACB. Daar zitten enkele strategische hoekstenen voor iets tussen.
ACB werd 21 jaar geleden opgericht door Managing Partner Stephen Aerts. In ruim twee decennia is er veel veranderd: wat begon op een zolderkamer, met enkele airconditioningsystemen die werden bewaard op een naburige parking, is vandaag een solide invoerder van diverse sterke merken van warmtepompen, ventilatie en airconditioning. Het is een bedrijf met veertig werknemers, waarvan er de voorbije twee jaar vijftien zijn bijgekomen.
Inzetten op groei
“Het is een hele rit geweest”, herinnert Wim Eelen zich. Hij is Technisch Directeur en was destijds de eerste werknemer van ACB. Vandaag waakt hij over het productmanagement en de technische en serviceafdelingen. “We hebben altijd gekozen voor professionalisering en innovatie, en dat heeft ons nooit windeieren gelegd. Eén van die stappen was het binnenhalen van Dieter Van den Brande als onze tweede Managing Partner. Met zijn managementachtergrond heeft hij onder andere ingezet op het structureren en optimaliseren van onze processen.”
“Stephen is een rasechte ondernemer, eveneens een aangetrouwde neef en dat typeert toch onze onderneming”, zegt Dieter daar zelf over. “We zetten sterk in op een warm, familiaal karakter waar in de eerste plaats onze medewerkers zich goed voelen. Het behouden van een bedrijfscultuur die goed zit in een snelgroeiende onderneming is niet vanzelfsprekend. Iedereen kan zijn zegje doen en we doen ons uiterste best om zowel naar onze werknemers als naar onze klanten en partners transparant te communiceren. Dat is één van onze basispijlers.”
Klantgerichtheid en technische kennis
Andere strategische pijlers zijn enerzijds de klantgerichtheid en anderzijds de technische kennis en ondersteuning. “Onze klanten zijn groothandels en installatiebedrijven. Zij hebben vaak alle skills in huis om een installatie uit te voeren, maar je komt altijd onvoorziene omstandigheden tegen”, zegt Wim. “Wij maken het onze missie om altijd het meeste te weten van onze producten, dus zijn we in een ideale positie om opleiding en ondersteuning te verlenen. Meestal telefonisch, maar als het nodig is, sturen we een interventiebusje ter plaatse en ondersteunen we onze klanten fysiek.”
“Kennis is het codewoord”, vult Dieter aan. “Onze technische en calculatiediensten zijn erop gericht om steeds de beste economische en ecologische oplossingen aan te reiken in projecten op basis van het lastenboek of de technische briefing. Zo weten onze klanten steeds dat ze de juiste, gepaste oplossing zullen ontvangen. Dankzij onze grote stock van ruim 4.000 paletten kunnen we die dan ook nog eens snel leveren. Zo is iedereen gelukkig.”
ACB is duidelijk klaar voor de elektrificatie. Ze hebben oplossingen voor zowel de particuliere markt als voor de projectmarkt. Dit zowel in lucht/lucht, lucht/water als geothermische warmtepompen, ventilatiesystemen en airconditioning met merken zoals Panasonic, Gree, Komfovent, Brofer, Innova en Iglu.
ACB Airconditioning
Houtstraat 3/1
2260 Westerlo - België
T. 014 88 36 32
info@acbairco.be
www.acbairco.be