De grote schoonmaakers
Elke Hechtermans Group-f

De grote schoonmaakers

Bedrijfsprofiel - Group-f

Met meer dan 20 jaar ervaring in de branche heeft Group-f zijn strepen verdiend. De schoonmaakorganisatie is niet alleen marktleider in de hotelsector, ook een breed scala aan andere sectoren geniet van hun diensten. “Eigenlijk kan je ons overal vinden waar er gepoetst moet worden”, klinkt het. Mini-CEO Elke Hechtermans en Marketing Manager Christophe Jooris onthullen de goede bedrijfsgewoontes die Group-f groot maken.

Naast een professionele schoonmaakdienst om u tegen te zeggen, vind je in het aanbod van Group-f ook huishoudhulp voor particulieren (via dienstencheques), bestaande uit 30 filialen en strijkateliers, en sinds kort ook een eigen droogkuis in Aalst en een wasserij in Kontich. “Maar eigenlijk gaat het om meer dan zomaar schoonmaken”, zegt Elke, “We willen een totaalbeleving creëren. Ons oog voor detail en onze bereidheid om net dat tikkeltje meer te doen, maken vaak het verschil.”

Met de paplepel

De oorsprong van Group-f gaat generaties terug. “Mijn overgrootvader had een schildersbedrijf dat in crisistijden werd getransformeerd tot schoonmaakbedrijf, met mijn grootvader aan het hoofd”, legt Elke uit. Vandaag is Group-f in handen van haar vader, waardoor Elke het bedrijf al kent sinds ze kan stappen. “In mijn tienerjaren begon ik hier met vakantiejobs, wat later evolueerde naar administratieve taken en uiteindelijk naar mijn positie vandaag. Het is me dus met de paplepel ingegeven, maar verdergezet uit interesse.”

Vandaag telt Group-f meer dan 2600 medewerkers, maar de organisatie blijft doordrenkt van zijn familiale karakter. Een persoonlijke aanpak die erg wordt gewaardeerd door zowel klanten als medewerkers. “Onze deur staat altijd open en we hanteren een erg vlakke bedrijfstructuur. Zo creëren we veel ruimte om naar ieders mening te luisteren”, zegt Christophe, “Die samenwerking en perspectieven zijn een echte verrijking.

Altijd in actie

De klanten van Group-f durven wel eens om een extratje te vragen en dan staat de onderneming steeds paraat om te luisteren. “In hotels is de geurbeleving bijvoorbeeld heel belangrijk, dus besloten we onze eigen roomsprays te ontwikkelen”, verklaart Elke. Zo wordt het dienstenpakket steeds breder. “We evolueren eigenlijk mee met de vraag van de klanten”, knikt Christophe, “We staan altijd open voor nieuwe opportuniteiten en dat houdt onze branche boeiend.”

De was en de plas

.Zo breidde het bedrijf recent uit met een nieuwe business unit voor wasserij en droogkuis, na het faillissement van een concurrent. “Op een week tijd hebben we toen een hele nieuwe activiteit opgezet”, vertelt Elke trots, “Dat was pittig, maar ook enorm boeiend. Het is vooral te danken aan ons talent om snel te schakelen en iedereen te betrekken dat zo’n dingen mogelijk zijn. Dat traject typeert echt onze drive.”

“Ja, we kijken er met een erg voldaan gevoel op terug. Het is dan ook onze missie om een meerwaarde te bieden aan onze klanten”, vult Christophe aan, “Veel bedrijven zijn op zoek naar extra manieren om hun medewerkers te ontzorgen. Daar denken wij graag mee over na. Ze zouden bijvoorbeeld, met onze samenwerking, een strijkdienst kunnen aanbieden: de werknemers brengen hun strijk naar het werk en halen die daar ook weer op. Voor organisaties met veel expats kan dat een handige oplossing zijn.” Een eenvoudig voorbeeld van de indrukwekkende flexibiliteit van Group-f.

Controle en communicatie

“Wij staan voor kwaliteit en een persoonlijke service”, zegt Christophe, “Dat geven we alle nieuwe arbeiders ook mee tijdens hun opleiding in onze eigen Aacademy. Bovendien voorzien wij een grondigere opvolging dan andere spelers in de markt, want we hebben veel meer coaches die de schoonmaak controleren en optreden als vaste contactpersoon voor de opdrachtgevers.”

Ook Elke noemt hun zorgvuldige communicatie als een van de grootste sterktes. “We spelen graag kort op de bal en communiceren via korte lijnen. Hoe groter het bedrijf wordt, hoe belangrijker we dat vinden. Simpelweg snel reageren kan onze klanten al heel wat zorgen besparen.” Zo houdt Group-f al jaar en dag een enorme klantenportefeuille tevreden. “De langdurige samenwerkingen en het feit dat we geen klanten verliezen spreken voor zich”, aldus Elke. 

Group-f
Prins Boudewijnlaan 9 unit 11
2550 Kontich - België
T. 0800 62 024

onthaal@group-f.be
www.group-f.be

 

Top5 meest gelezen
    Top5 gedeelde artikels