Koffie en thee van de bovenste plank
Bo Lijnneel Carlos koffie

Koffie en thee van de bovenste plank

Bedrijfsprofiel - Carlos koffie

“Het is niet alleen onze liefde voor koffie die ons drijft, maar ook de glimlach van tevreden klanten.” Met deze filosofie zet Bo Lijnneel – voorlopig nog onder de vleugels van haar vader – de passie en het vakmanschap van branderij Carlos koffie voort. “Bij elke koffieboon (en elk theeblaadje) denken we aan onze klanten die het eindproduct zullen proeven en waarderen”, klinkt het.

In het hart van Dendermonde brandt een gepassioneerd team al 30 jaar koffie. Bij Carlos koffie draait alles om smaak, kwaliteit en het plezier van het vak. Met hun unieke slowroast-methode brengen ze de puurste aroma’s in de kopjes van particulieren, horecazaken en kantoorgebouwen. “Na zoveel jaren weten we precies waar onze klanten naar op zoek zijn”, zegt Bo, “Ons assortiment is breed genoeg voor iedereen die van koffie en thee houdt.”

Ambachtelijke geroosterd

In het gamma van Carlos koffie vind je vandaag 9 unieke blends, samengesteld uit koffiebonen van over heel de wereld voor een unieke smaakbeleving. “We willen niet zomaar iets aanbieden”, legt Bo uit, “We willen een product om trots op te zijn. Met nauwgezette sampling en proeverijen selecteren we de beste bonen van over de hele wereld voor verrassende smaken. Onze slowroast-methode roostert de bonen langzaam en gelijkmatig, zodat de zachte smaken en aroma’s optimaal tot hun recht komen.” Bovendien zijn de blends getest door panels om de beste kwaliteit te garanderen.

Thee voor elke smaak

Ook fervente theedrinkers kunnen bij Carlos koffie hun hart ophalen met meer dan honderd verschillende theesoorten: van Chinese Oolong tot creatieve blends als Pina colada en Sinaasappel sorbet. “Met een eenvoudige rozenbottelthee is niets mis, maar wij houden van creativiteit. Daarom vernieuwen we regelmatig ons aanbod met verrassende smaken”, zegt Bo. De B2B-klanten zijn vooral fan van praktische voorverpakte thee (en de voorverpakte koekjes), “maar sommige kiezen bewust voor losse thee om een authentiekere ervaring te creëren voor hun personeel en gasten.”

Snel bediend

Carlos koffie mag dan bekendstaan om zijn indrukwekkende aanbod van koffie en thee, volgens Bo is hun persoonlijke aanpak en klantenservice minstens even belangrijk: “We bedienen een diverse klantenkring, van kleine kantoren tot grote horecazaken, en begrijpen hun uiteenlopende behoeften. Onze service gaat dan ook verder dan alleen verse koffie en thee.” Bo wijst op hun flexibele aankoop- en leasingopties voor koffiemachines. “Onze filosofie is simpel”, legt ze uit, “We willen ervoor zorgen dat iedereen van onze koffie kan genieten zoals
wij dat bedoeld hebben. Een passend toestel maakt daarbij een enorm verschil.”

Bij aankoop van bijhorende koffie krijg je twee jaar garantie en een uitstekende stand-by service bovenop je toestel: “Niemand is blij wanneer op kantoor blijkt dat de koffiemachine het plots niet doet. Om onze klanten snel uit de nood te helpen en te garanderen dat ze weer van onze koffie kunnen genieten zoals ze bedoeld is, is de pechverhelping voor die machines een grote prioriteit.”

Volop vooruit

“We behouden de ambitieuze mindset van een start-up, wat ik persoonlijk erg belangrijk vind. Iedereen hier weet dat we vooruit willen en is bereid mee zijn schouders onder die groei te zetten,” zegt Bo. Deze mentaliteit blijkt ook uit de nieuwe webshop die begin september werd gelanceerd. “Daarmee willen we het onze B2B-klanten gemakkelijker maken. Er zal een duidelijker overzicht komen van ons aanbod en bestellen kan dan eenvoudiger online – maar met de vertrouwde voorwaarden en service”, legt Bo uit, “We willen meer zijn dan een koffiebranderij zijn met een grote passie voor het product. We willen die passie en meerwaarde makkelijk beschikbaar maken.” Dat geldt voor alle klanten, dus telefonisch of via mail bestellen blijft ook mogelijk. Zo kiezen Carlos koffieklanten zelf wat ze het handigst vinden. 

 

Belgische trots

Carlos koffie vierde recent zijn 30-jarig bestaan. Het mooiste verjaardagscadeau? De officiële erkenning van ‘Handmade in Belgium’ en hun nieuwe streekproductenlabel. “Wij werken aan een product met een eigenheid, met een karakter, en om dat te bewaren voeren we veel van onze processen met de hand uit. Het HIB- en streekproductenlabel benadrukken onze toewijding aan kwaliteit en vakmanschap”, zegt Bo, “Onze klanten waarderen dat enorm. Zo streven we ernaar dat ze ‘willen’ terugkomen in plaats van ‘moeten’.” En dat is te zien, want het klantenbestand van Carlos koffie is in 30 jaar alleen maar uitgebreid en gevarieerder geworden.

Carlos koffie
Steenkaaistraat 9
9200 Dendermonde
T. 0474 08 81 16


info@carloskoffie.be
www.carloskoffie.be

Top5 meest gelezen
    Top5 gedeelde artikels