Met een volledige ontzorging voor het beheer en het onderhoud van gebouwen, biedt ComTIS Services uitgebreide diensten aan om vastgoed in topconditie te houden.
“De beste zorg voor een gebouw is natuurlijk de preventieve zorg”, begint Wilfried Nijssen zijn verhaal. Hij is gedelegeerd bestuurder van ComTIS Services en zag het bedrijf de voorbije zes jaar groeien van twaalf naar vijfentachtig voltijdse medewerkers. Hij voerde een rebranding door en ziet de toekomst positief tegemoet met binnenkort nog de lancering van een nieuwe website.
“Vandaag voeren we het volledige gebouwonderhoud uit, van het technisch en bouwkundig onderhoud tot het facilitair beheer en dat voor heel wat grote bedrijven”, zegt Wilfried. “Ik denk hierbij onder andere aan klanten zoals AG Vespa, Decathlon in de Belux en het bouwkundig onderhoud van het volledige patrimonium van de Provincie Antwerpen.”
Efficiëntie op alle vlakken
“ComTIS Services is ontstaan uit de vroegere PPS-projecten. De eerste dateren reeds van 2008. In deze formule wordt er, naast het onderhoud, ook beheer met waarborg aangeboden aan de klant. Vanuit die formule hebben we veel ervaring opgedaan om de TCO laag te houden, zonder kwaliteitsverlies wat betreft de dienstverlening. We hechten hierbij veel belang aan een kwalitatieve uitvoering van preventief en predictief onderhoud, aangezien voorkomen beter is dan genezen”, weet ook Tim Ketelslegers, Business Development Manager bij ComTIS. “Je mag een dienst als de onze niet zien als louter een uitgave, integendeel: je spaart er op lange termijn heel wat geld én kopzorgen mee uit en biedt aan je gebruikers een optimaal comfort om in te werken of te leven.”
Om efficiënt te kunnen werken, maakt ComTIS Services gebruik van een geavanceerd Facility Management Informatie Systeem (FMIS). Tim: “Een FMIS biedt een heel aantal belangrijke voordelen: de klant heeft steeds real-time inzicht in alle onderhoudsactiviteiten, inclusief de voortgang van interventie-aanvragen. Het systeem centraliseert informatie en maakt het eenvoudiger voor alle betrokkenen om samen te werken en informatie uit te wisselen. Tevens heeft de klant te allen tijde zijn onderhoudsbudget nauwlettend in het oog.”
Voor en door mensen
Drones spelen eveneens meer en meer een rol. “Ze worden onder andere gebruikt om moeilijk bereikbare plaatsen zoals gevels en daken te inspecteren, om leidingtracés vast te leggen, mapping en 3D modeling... Bijkomend kunnen ze worden uitgerust met een breed scala aan sensoren, afhankelijk van de specifieke taken waarvoor ze worden ingezet”, vertelt Tim.
“Maar alle technologie vervangt natuurlijk geen mensen. Ondanks het soms technische karakter van onze sector, is onze job er echt eentje voor mensen, door mensen”, zo besluit Wilfried.
ComTIS Services
Dikberd 40
2200 Herentals - België