Waarom werkt een architect graag samen met Lauryssen?
Jan Lauryssen
& Kathleen Van Dijck
Lauryssen

Waarom werkt een architect graag samen met Lauryssen?

Bedrijfsprofiel - Lauryssen

Als installateur van sanitair, verwarming, airco, ventilatie en dakwerken verlopen de activiteiten van Lauryssen vaak in nauwe samenwerking met architect en bouwheer. Wat maakt Lauryssen voor hen een goede partner om mee samen te werken?

“We zien vaak dat wanneer we een nieuwe samenwerking aangaan met een architect, die relatie jarenlang standhoudt”, vertelt Jan Lauryssen. Hij is de zoon van oprichter Jos Lauryssen en staat sinds 2012 aan het hoofd van de drie vennootschappen bij Lauryssen. “Met heel wat architecten en aannemers werken we al samen van in de tijd dat mijn vader het bedrijf nog leidde. De verklaring hiervoor kregen we door feedback te vragen aan enkele van onze partners-architecten.”

Luk Vorsselmans van LV-architecten

“Lauryssen is voor ons de betrouwbare partner voor zowel particuliere projecten als wanneer we werken in een bouwteam. Ze hebben de nodige kennis en ervaring om ervoor te zorgen dat technieken correct worden uitgewerkt naar de noden van de klant. De korte reactietijd bij de uitwerking van offertes en de transparantie in hun communicatie met nevenaannemers zorgen ervoor dat we doorheen het volledige project vlot kunnen schakelen. Lauryssen ontzorgt ons als architect ook bij de technieken uit te tekenen om op die manier verrassingen tijdens de uitvoering te vermijden. Voor elk project wordt er een werfleider toegewezen als vast aanspreekpunt, net zoals een vast team van installateurs op de werf doorheen de volledige bouwfase. Zo zorgen zij ervoor dat het vertrouwen tussen de verschillende partners wordt opgebouwd, er kwalitatief werk wordt afgeleverd en dat alles binnen de vooropgestelde planning wordt gerealiseerd.”

Communicatie op de werf

“We krijgen regelmatig complimenten over onze transparante communicatie”, zegt Jan. “Een architect weet bij wie hij terecht kan en kan zo heel snel schakelen indien dat nodig zou zijn. Elke architect heeft enigszins zijn eigen werkwijze en door onze vaste teams kunnen wij daar vlot op inspelen. Ze kennen elkaar en kennen dus ook elkaars prioriteiten of bezorgdheden doorheen het bouwproces.”

Op een werf komen heel wat verschillende bedrijven met elkaar in contact. Een gezonde modus vivendi is dan broodnodig. Kathleen: “Om een klant echt te ontzorgen, moet je verder kunnen kijken dan je eigen noden. Wij kijken verder dan uitsluitend ons aandeel op de werf. We hechten er veel belang aan om helder te communiceren met alle partijen en nevenaannemers en daarbij ook rekening te houden met hun vereisten of noden om hun werk naar behoren te kunnen uitvoeren.”

“Al onze collega’s bij Lauryssen spreken Nederlands”, vertelt ze. “Zo garandeer je duidelijke communicatie op de werf en verzeker je de hoogste kwaliteit.”

Knowhow delen

Strengere regelgeving, technieken die almaar complexer worden, verduurzaming, het toenemende belang om de verschillende technieken binnen een project correct op elkaar af te stemmen en te laten samenwerken… “Voor een architect is het dan aangenaam om met een partner te kunnen praten die weet waarmee hij bezig is, waarop hij kan vertrouwen en die bovendien de vereiste certificeringen heeft”, weet Jan.

“Het draait al lang niet meer om een douche in combinatie met een gasketel… Vandaag werken we met warmtepompen, in combinatie met zonnepanelen, ventilatie, waterbehandeling, airco,… Het is als architect geen evidentie om steeds mee te zijn met de nieuwste technieken. Zij zijn dus blij dat ze kunnen rekenen op onze knowhow zowel qua voorontwerp van technieken, calculatie, 3D-visualisaties van leidingtrajecten en toestellen…”

“Je hebt bij Lauryssen echt de voordelen van een groot bedrijf in combinatie met de charme van de betrokkenheid van onze zaakvoerder”, vertelt Kathleen. “Op bijna elke werf in uitvoering, zal Jan passeren. Op die manier houdt hij de vinger aan de pols qua groepssfeer bij onze collega’s en qua orde en netheid in onze uitvoering. Maar hij behoudt eveneens het contact met onze eindklanten en architecten. Op die manier weet hij wat er leeft, zowel binnen als buiten ons bedrijf.”

Dienst ook na de dienst

“Onze samenwerking eindigt niet na een geslaagde installatie,” zegt Jan. “Met onze dienst-na-verkoop staan we in voor alle installaties die we plaatsten, zowel voor onderhoud als voor herstellingen. We blijven bereikbaar en kunnen haast altijd meteen iemand ter beschikking stellen om problemen op te lossen. Ook dat is fijn voor de architect. Zij weten dat de bouwheer of hun eindklant dus ook op lange termijn op Lauryssen kan blijven rekenen.”

Lauryssen
D’Hoef 3
2960 Brecht - België
T. 03 313 00 24

info@lauryssen.be
www.lauryssen.be

Top5 meest gelezen
    Top5 gedeelde artikels