Blijvend investeren in de beste printervaringen
Luca van Honsté, Steven Vollebergh

Blijvend investeren in de beste printervaringen

Bedrijfsprofiel - Imprenta

De beste dienstverlening bestaat uit twee elementen: sterke diensten en gemotiveerde medewerkers om ze aan te bieden. Dat begrijpen ze bij Imprenta als geen ander.

Het verhaal van Imprenta gaat ondertussen bijna 43 jaar mee. Sinds de oprichting van het bedrijf in 1982, stelde het zich steeds meer voor als toekomstgerichte totaalpartner voor bedrijven die net iets meer zoeken in printingdiensten. Een strategie van investeren maakt daar deel van uit, zowel materieel als in mensen.

Menselijk kapitaal

Vorig jaar stapte Luca van Honsté zo in bij het management. Een positieve ervaring, zegt hij: “Het is altijd wennen wanneer je voor het eerst instapt bij een bedrijf. Sowieso is het niet niks om plots mee twintig mensen aan te sturen. Gelukkig kende ik het bedrijf tegen dan al een beetje, aangezien ik er eerst een jaar intern werkte. Ook naar de toekomst toe blijven we uitkijken naar manieren om ons menselijk kapitaal uit te breiden, met bijvoorbeeld strategische partnerschappen of uitbreidingen.”

“Daarnaast blijven we sterk inzetten op het motiveren en ondersteunen van onze medewerkers”, vult Steven Vollebergh aan. Samen met Luca en Imme Ortega-y-Oliva vormen ze het managementteam. “Zo hebben we dit jaar vervroegd ons wagenpark vernieuwd; we hebben onze bestelwagens vervangen door modellen die iets groter zijn en beter werden uitgerust. We doen er alles aan zodat onze mensen hun werk zo goed mogelijk kunnen doen. Bovendien zijn ze vaak op de baan, dan is comfort niet onbelangrijk.”

Technische investeringen

Voor de mensen werd gezorgd, maar ook voor de beste klantbeleving werden investeringen gedaan. “We vernieuwden dit jaar al onze printers”, zegt Luca. “Om de beste kwaliteit te blijven garanderen, is dat regelmatig nodig. Bovendien kochten we onze eigen hoogtewerker. Zo kunnen we bepaalde projecten nog sneller en efficiënter aanpakken en zijn onze klanten nog sneller bediend. Immers: alles wat we produceren, plaatsen we ook zelf. Denk aan winkelketens die alle vestigingen willen bestickeren; dan heb je de juiste tools nodig om dat goed en snel aan te pakken.”

“Met nieuwe machines komen dan weer nieuwe vereisten”, zegt Steven. “We geven al onze medewerkers sowieso regelmatig opleiding, maar bij deze aankoop hebben we het moment aangegrepen om ook extra veiligheidscursussen te geven. Dat is belangrijk aangezien we eveneens regelmatig voor de bouwsector werken.”

Het resultaat is een sterk team dat polyvalentie hoog in het vaandel draagt. Steven: “Zo slagen we erin om drukke periodes te bolwerken zonder vele externe krachten te moeten inzetten. We beschikken bijvoorbeeld over een team van vier grafisch designers, waarvan er twee kunnen worden ingezet om bij te springen bij de plaatsing tijdens piekmomenten. Die polyvalentie is een grote troef voor onze klanten; de doorlooptijd van hun project is altijd zo kort mogelijk.”

Imprenta
Industrieweg 11
2630 Aartselaar
T. 03 360 84 33


info@imprenta.be
www.imprenta.be

Top5 meest gelezen
    Top5 gedeelde artikels