It-as-a-service zorgt voor de beste klantondersteuning
Olivier Roose, Maarten Avonts, Anthony Vervloet, Quinten Verleye Acom

It-as-a-service zorgt voor de beste klantondersteuning

Bedrijfsprofiel - Acom

Schaalbaar, proactief en altijd state-ofthe- art. De aanpak van Acom zorgt niet alleen voor de beste klantervaring, maar ook voor een optimale IT-omgeving.

Acom biedt bedrijven volledig geïntegreerde IT-infrastructuuroplossingen
aan die de basis vormen voor een naadloze en veilige digitale werkplek. Olivier Roose, Sales Manager bij Acom, legt uit hoe zijn team organisaties helpt om altijd en overal soepel te werken: “Onze missie is simpel: als iemand zijn laptop opent, moet hij direct kunnen werken. We zorgen ervoor
dat alle benodigde technologie — van netwerken en wifi tot servers, access points en beveiliging — perfect op elkaar is afgestemd en altijd up-todate is. We leveren, installeren en onderhouden zowel fysieke als cloudoplossingen, en staan klaar om een stabiele, schaalbare IT-omgeving te waarborgen.”

Dienstenmodel

Acom richt zich niet alleen op optimale IT-functionaliteit, maar ook op de verbetering van de algehele klantervaring. “Informatie en data zijn vandaag de dag de levensaders van elke organisatie”, vertelt Olivier. “Bij Acom richten we ons op de bouw en het beheer van alle infrastructuur die nodig is om de data niet alleen altijd toegankelijk, maar ook optimaal beveiligd te houden.”

Centraal in die aanpak staat één concept: proactiviteit. “Het is een term die vaak terugkomt bij klanten”, vertelt hij, “maar iedereen vult dat natuurlijk
anders in. Je kan af en toe weleens een visje opwerpen of een suggestie doen, maar dat is geen echte proactiviteit. Wij bereiken dat wel door te werken met een dienstenmodel. Van hardware over software tot opleidingen en licenties: onze klanten betalen voor onze diensten op maandelijkse basis en in ruil zorgen wij ervoor dat hun netwerk werkt en dat de mensen weten hoe ze ermee moeten werken.

Proactief en doortastend

Op die manier blijft Acom met de handen aan de teugels. Ze dragen de volledige verantwoordelijkheid en kunnen daardoor snel en gericht handelen waar nodig. Olivier: “Als er iets moet worden aangepakt, kunnen we dat meteen doen. We moeten geen intern traject afwachten om een scheve situatie recht te zetten.”

Olivier en zijn team zijn dan ook continu in gesprek met hun klanten. “We willen alles weten: waar ze staan, waar ze tegenaan lopen, waar ze
naartoe willen… En hoe wij dat kunnen ondersteunen. We zijn geen ad-hoc partner die reageert op een situatie; we zijn meer de dirigent van onze klanten hun IT-noden. We houden steeds zicht op problemen en betrekken
onze specialisten gericht en waar nodig. Onze klanten kunnen zo, naast consultancy, rekenen op een oplossingsgerichte aanpak.”

Acom
Fotografielaan 5
2610 Antwerpen
T. 03 210 92 60


info@acom.be
www.acom.be

Top5 meest gelezen
    Top5 gedeelde artikels