Als een ondernemer zich dat in alle ernst afvraagt, dan zou zij/hij beter van verhuurbedrijf veranderen. Het is namelijk de taak van een verhuurbedrijf om meerwaarde te creëren voor zijn klant en iets aan te bieden dat het product op zich overstijgt. Dit is niet anders voor de verhuur van audiovisueel materiaal.
Er zijn meerdere redenen om uw beeldschermen te huren in plaats van aan te kopen. Eerst en vooral is het voor een verhuurbedrijf van audiovisueel materiaal belangrijk om te investeren in professionele en duurzame uitrusting aangezien dit hun core-business is. Hierdoor ligt de kwaliteit van dit materiaal, en dus ook de impact, veel hoger dan wanneer dit zelf wordt aangeschaft voor minder frequent gebruik.
Ten tweede, is er de onoverkomelijke component prijs. Een serieuze verhuurfirma biedt prijzen aan die voor een klant veel interessanter zijn dan de aanschaf van eigen materiaal. Audiovisueel materiaal is duur in aankoop, en weegt meer op het budget dan de huur van hetzelfde materiaal.
Bovendien komt er naast de aanschaf ook heel wat logistiek en onderhoud bij kijken. Audiovisueel materiaal wordt voor meerdere doeleinden ingezet (beurzen, events, vitrines, …) en dat brengt logischerwijs verplaatsingen met zich mee. Hier zijn vaak heel wat risico’s aan verbonden die door een verhuurmaatschappij weggenomen kunnen worden omdat zij het vervoer en de bijhorende risico’s voor hun rekening nemen.
Tot slot wordt audiovisueel materiaal ingezet om impact te creëren. Dit kan enkel gerealiseerd worden door dynamiek en variatie. Wat beweegt, wordt gezien. Dit mantra geldt niet alleen voor wat er op de schermen getoond wordt, maar ook voor de schermen zelf. Als Tomorrowland elk jaar dezelfde schermen zou gebruiken, zouden ze bijlange na niet zo succesvol zijn. Het is dus belangrijk dynamisch te zijn en het juiste materiaal op de juiste plaats in te zetten. Een professionele partner die met u meedenkt en u kan bijstaan met advies en inzichten is daarbij geen overbodige luxe.
Huren van audiovisueel materiaal biedt dus heel wat voordelen die de aankoop ervan ver overstijgen.
Vicky Waldukat en Wouter Van Beirendonck van Novid zien tal van voordelen in de huur van audiovisueel materiaal.