Main d’Or wil haar klanten in de bouw één aanspreekpunt en een totaalservice bieden met elf aansluitende vakspecialisaties gaande van schilderwerk, bepleistering, gyproc, parket, vinyl, vasttapijt, ornamentiek tot restauratieschilderwerken,... Dankzij een overkoepelende organisatiestructuur weten meer dan 250 medewerkers zich ondersteund qua ICT en administratieve klantenopvolging. Op termijn wilt deze innovator met het online platform ook extra waarde creëren naar klanten, zodat iedereen de laatste status van de werf kan meevolgen. First IT uit Mechelen en Dilsen-Stokkem tekende voor de uitvoering.
Efficiëntie dankzij online dossieropvolging
CEO Tom Berghmans van Main d’Or licht de visie toe: “Vandaag werken we grotendeels papiergebaseerd en dat is niet meer van deze tijd. Foto’s worden per mail verstuurd en afgedrukt om in een papieren dossier te steken. Door de samenwerking met First gaan we stappen vooruit zetten. Ons platform zal ons toelaten om aan efficiëntie te winnen dankzij online dossieropvolging vanop elke werf. De dossiers zullen ten allen tijde beschikbaar zijn via projectsites. Zo kunnen we online foto’s van de werf posten, die onmiddellijk op de juiste plaats in het dossier zitten. De werfleiders zullen via hun tablet de hele projectopvolging kunnen doen. Zo hebben ze alle documenten binnen handbereik.”
Onmiddellijke toegang tot ICT expertise
“We hebben een drietal potentiële partners geselecteerd en First stak er bovenuit qua expertise, aanbod en SLA’s”, weet CEO Tom Berghmans. IT & Quality manager Jago Swiers vult aan: “We kiezen er bewust voor om de operationele ICT uit te besteden. Een inhouse ICT-er kan vandaag onmogelijk alle specialisaties beheersen die nodig zijn om performant te blijven. Met First hebben we een veelheid van vakdomeinen onder één paraplu. Datis een geruststelling. Het is ook een ICT-partner die onmiddellijk reageert als er problemen opduiken en meteen op zoek gaat naar oplossingen. Zo een partner hebben we nodig.”
Optimalisatie via de cloud
“We verwachten veel van de omschakeling naar Office 365 en Sharepoint”, zegt Jago Swiers: “We investeren in betere administratieve processen en ICT zodat onze vakmensen minder tijd verliezen met administratie. Daarbij kiezen we resoluut voor de cloud, omdat we ervan overtuigd zijn dat dit de toekomst is. We willen niet nodeloos in lokale hardware investeren maar tegelijkertijd benutten we de investeringen uit het verleden.”.