Stemt het beeld dat de buitenwereld van je bedrijf heeft overeen met het beeld dat je zelf van jouw bedrijf hebt?
Daarvoor moeten we het eerst over je branding hebben. Je logo, visitekaartje, website, social media posts en voertuigbestickering zijn een onderdeel van je brand. Maar het is veel meer: het is je identiteit, de bestaansreden van je bedrijf, hoe je zaken doet, je persoonlijkheid en je reputatie. Het is belangrijk om een helder merk neer te zetten, zodat je de juiste klanten aantrekt.
Net als de mens heeft ook een onderneming een ziel, en dit vormt de basis van je visie op je brand, op de wereld, op een uitdaging of aanpak. Jouw unieke kijk of mening.
"Je visie wordt alleen maar duidelijk wanneer je in je hart kijkt. Wie naar buitenkijkt, droomt. Wie naar binnen kijkt, ontwaakt." Carl Jung
Huisstijl
Visualiseer en geef vorm aan je brand. Welke stijl en vormgeving past naadloos bij jouw merk? Welke woorden en look & feel zorgen voor de juiste uitstraling? Het gaat dus veel verder dan wat je mooi vindt, je wilt namelijk dat je brand de juiste uitstraling heeft waardoor het de juiste mensen aanspreekt. Zorg dat al de visuele signalen die je de wereld instuurt, jouw branding dragen. Onderschat de waarden van je signalen niet. Ze worden meer opgepikt, dan dat je vaak denkt.
Je eerste indruk
Volgens wetenschappers kost het niet meer dan 1/20ste seconde om een eerste indruk te vormen. En deze eerste indruk zet de toon voor de rest van de ervaring en indruk. Zorg dat de eerste confrontatie met je branding een positieve indruk achterlaat. "There's no second chance to make a first impression." Design dat effectief communiceert Zorg dat je boodschap op een effectieve manier overkomt. Mooi design is belangrijk, want het menselijk brein reageert op design. We zijn namelijk zo geprogrammeerd om intrinsiek te reageren op schoonheid. Maar het gaat verder dan dit, zorg dat je design de juiste boodschap vertelt en communiceert.
"1 beeld zegt meer dan 1000 woorden."
Je brand moet consistent zijn
Consistent gedrag vertonen betekent dat je altijd dezelfde persoonlijkheid laat zien, waar je ook bent en wie je ook ontmoet. Mensen die zich consistent gedragen worden vaak gezien als meer betrouwbaar. Wees consistent in al je touchpoints..
"Consistency gives confidence."
Maak jezelf onderscheidend
Benadruk de unieke aspecten van je brand. Het zorgt dat je opvalt. En dat wil je. Want alleen zo weten klanten precies waarom ze bij jou moeten zijn en niet bij een ander. En komt jouw unieke persoonlijkheid helder naar buiten.
"Step Out of The Line."