Damon Vandenreyt opende in augustus Voltage Fashion, een kledingzaak voor mannen. Voor de webshop, het kassasysteem, de betaalterminal én de labelprinter ging hij in zee met Kristof Moons van Onlinefact.
Zo’n vijf jaar geleden gingen de ouders van Damon Vandenreyt online op zoek naar een digitaal kassasysteem voor hun winkel Hengelsport VDR. Al snel kwamen ze bij Onlinefact uit. “Omdat het een erg aangename samenwerking was, klopte ook ik deze keer bij Kristof van Onlinefact aan. Dit keer voor een kassasysteem én webshop. Net zoals de eerste keer verliep alles heel erg vlot. Kristof werkt transparant én vriendelijk.”
Webshop
De jonge ondernemer wilde naast de fysieke winkel meteen ook een online versie. Voor de webshop stuurde Damon simpelweg zijn logo door. “Ik ging onmiddellijk aan de slag met de kleuren van zijn huisstijl”, legt Kristof Moons van Onlinefact uit. “De grootste troef van Onlinefact is dat we het kassasysteem, de facturatiesoftware en de webshop aan elkaar koppelen. Damon voerde elk product één keer in de software in, vervolgens stond het overal op de juiste plek. Over het design was hij meteen enthousiast.”
Verschillende pakketten
In de winkel in Zoutleeuw staat een computer met Onlinefact in de cloud. Die is gekoppeld met de labelprinter en betaalterminal. En met de software van de boekhouder. “Heel wat winkeliers zijn klant omwille van deze verregaande integratie, maar ik bedien ook andere sectoren. In totaal zijn er al meer dan 3.500 tevreden gebruikers”, zegt Kristof Moons. “Een andere troef is dat je bij ons de hardware kunt aankopen of huren. Starters die al fors geïnvesteerd hebben, kiezen in het begin vaak voor de all-in huurformule van 65 euro per maand, terwijl anderen de kassa aankopen voor 949 euro en maandelijks 19 euro per maand betalen voor de software. Bovendien zijn er geen kleine lettertjes. Het contract is maandelijks opzegbaar.”
Goede support
Damon blikt tevreden terug op de samenwerking. “Onlinefact is erg gebruiksvriendelijk en tegelijkertijd biedt het ontzettend veel mogelijkheden. Een andere troef is dat ik maar één aanspreekpunt heb. Als ik een vraag heb over de webshop, de kassa of de betaalterminal, regelt Kristof alles meteen. Die support is erg belangrijk”, legt Damon Vandenreyt uit. “Het bespaart mij alvast heel wat tijd. En dat is nu toch wat alle zelfstandigen te weinig hebben: tijd.”