De kerstman is in aantocht en dus ook de eindejaarsfeestjes en nieuwjaarsborrels op het werk. Hoe zorg je ervoor dat zo’n event niet enkel een feestje is, maar ook je onderneming versterkt?
Bedanken
Maak van de gelegenheid gebruik om je medewerkers te bedanken voor de inspanningen van het afgelopen jaar. Waardering en erkenning van prestaties werken motiverend. Zet eventuele jubilarissen in de bloemetjes en communiceer over de gerealiseerde doelstellingen en succesvolle projecten. Deel de complimenten van een klant of aandeelhouder. Een fotomuur met leuke beelden of belangrijke momenten van het afgelopen jaar, haalt leuke herinnering naar boven en brengt mensen aan de babbel.
Motiveren
Communiceer over het komende jaar en de strategische doelstellingen. Deel belangrijke boodschappen en vertel over de grootste mijlpalen of uitdagingen die eraan komen. Door je medewerkers hiervoor te enthousiasmeren, zorg je ervoor dat alle neuzen in dezelfde richting wijzen. Een gemotiveerde medewerker is productiever, creatiever en levert dus meer op voor het bedrijf.
Personaliseren
Heb aandacht voor de individuele noden en wensen van je personeel. Betrek je medewerkers bijvoorbeeld bij de organisatie van het feest. Evalueer het event achteraf en hou rekening met de opmerkingen bij de volgende editie.
Cateren
Door het toenemende aantal voedingsvoorkeuren, is het zeker belangrijk om ook rekening te houden met vegetariërs, veganisten, mensen met een voedselintolerantie of voedselrestricties vanwege hun geloof. Een cateraar die hiermee ervaring heeft, is een troef. Voorzie op de buffetten ook een goede aanduiding met etiketten en symbolen, zodat elke doelgroep weet welke gerechten te kiezen.
Netwerken
Heb je een groot bedrijf? Dan kan het interessant zijn om te initiëren dat mensen uit verschillende afdelingen elkaar leren kennen. Een spel of een variërende tafelschikking zijn hiervoor ideaal. Zo worden banden tussen verschillende afdelingen versterkt. En dat komt de interne communicatie en werking ten goede. Als elk personeelslid op het einde van het feest zowel tijd heeft kunnen doorbrengen met de vertrouwde collega’s als met nieuwe collega’s, is het opzet geslaagd.
Delegeren
Een professionele eventplanner neemt je heel wat werk uit handen en werkt een creatief concept uit dat aansluit bij je bedrijfsdoelstellingen. Bij Grand Events hebben we een jarenlange ervaring met bedrijfsfeesten. We focussen daarbij op het DNA van de onderneming en werken dat vervolgens in elk detail uit. Ons motto? We celebrate your story!