De Business Community van KRC Genk groeit sterk. In het sfeervolle stadion genieten partners niet alleen van topaffiches, maar ook van culinaire formules op maat én een unieke beleving. Group Bruno, met 21 servicestations verspreid over heel Limburg, twijfelde niet om sponsor te worden. “Een echt succes", aldus Giuliano Bruno. "Door allerlei creatieve acties krijgen we heel wat extra naamsbekendheid."
"Bij elke thuiswedstrijd vind je dit seizoen méér dan 2.400 professionals in de business seats. Goed voor zo’n 600 bedrijven", zegt Stephan Poelmans. "Dat is een enorme stijging tegenover vorig jaren. Te danken aan het prachtige kampioenenjaar en de bijhorende Europese campagne vol topaffiches."
Group Bruno introduceerde met een netwerk van servicestations en vrachtwagenparkings in Limburg een innovatief one-stop-shopverhaal. Je kan er tanken, je auto wassen, lekker eten en zelfs een bestelwagen huren. “Mijn broer en ik zijn ooit begonnen met één tankstation, vandaag runnen we er 21. Vanuit ons ouderlijk huis in Zwartberg keken we vroeger letterlijk uit op het voetbalstadion. Toen zich 7 jaar geleden de opportuniteit voordeed om broeksponsor bij KRC Genk te worden, twijfelden we geen seconde”, vertelt Giuliano Bruno.
“Van onze kant zijn we heel blij dat een rasecht Genks bedrijf zich al jarenlang engageert”, zegt Stephan. “Group Bruno is er trouwens voor iedereen, net zoals KRC Genk. Tanken, carwash, een broodje of heerlijke pizza eten... we doen het allemaal. Daarom dat onze 22.000 supporters de perfecte doelgroep vormen”.
KRC Genk telt een team van 6 personen die fulltime bezig zijn met alles wat businessgerelateerd is. "We willen onze sponsors echt activeren en een zo groot mogelijke 'return on investment' geven. Enkel zo creëren we langdurige partnerships en win-winsituaties”, legt Stephan uit. “Daarom zitten we regelmatig samen om creatieve acties uit te denken”. Een succesvol voorbeeld zijn de pizza’s aan halve prijs bij Group Bruno als KRC Genk wint. “We hebben ook al signeersessies georganiseerd met spelers en 'challenges' gehouden op social media. Verder gaan we bij de kerstmatch op 26 december een leuke actie lanceren. Nog even geheim, maar het wordt iets dat de harten van de supporters zal verwarmen”, lacht Giuliano mysterieus.
Kruisbestuiving
Ook kruisbestuiving tussen sponsors onderling stimuleren, vindt Stephan een belangrijke pijler. “Daarom organiseren we regelmatig netwerkactiviteiten waar we verschillende partners in contact brengen met elkaar. Zo krijg je een extra meerwaarde."
“We werkten ook al samen met BeoBank rond de bekerfinale op de Heizel en sloten zelfs een contract af met Carglass," beaamt Giuliano Bruno. "Het zijn dus geen louter vrijblijvende contacten, maar het levert echt wel iets op.”
Tijdens de thuismatchen van KRC Genk probeert het team van Stephan steeds een uniek kader te creëren met hoogstaande food- en drinkconcepten voor de sponsors. Beleving staat centraal. “Een avondje voetbal is de ideale manier om zakenrelaties beter te leren kennen. In de loge hoeft het ook niet per se over het werk te gaan, maar kan je gewoon ontspannen. Giuliano Bruno: "Je moet natuurlijk een beetje slim uitdokteren wie je voor welke match uitnodigt. Het zijn echter altijd gezellige avonden die al regelmatig geleid hebben tot het afsluiten van mooie deals."
Volgende stap
In de vestigingen van Group Bruno kun je sinds kort ook tickets voor KRC Genk kopen. De enige plek buiten het stadion. Een volgende stap wordt binnenkort uitgerold. “We breiden dit namelijk uit met de verkoop van merchandising van KRC Genk. Met de punten die mensen sparen via onze spaarkaart kunnen ze dan een muts, sjaal, t-shirt of iets anders kopen. We zijn trots op Genk en op KRC. Wat ons betreft, blijven we dus nog heel lang sponsor”, besluit Giuliano.