Fullservicebureau Brainlane heeft al een partnership sinds 2007 met Euroscoop. De samenwerking verloopt sinds dag één uitstekend. Dorien Valkeneers, Jan Van Osselaer en Samentha Grondelaers leggen uit waarom Brainlane zo’n goede totaalpartner is.
Het eerste contact dateert van 2007. “We kregen toen van Euroscoop de vraag voor een nieuwe website. Mét trailers. In die tijd was online video nog relatief nieuw”, legt Kris Mesotten, managing partner van Brainlane, uit. “Het converteren gebeurde vaak nog manueel. Brainlane had net een website met veel videomogelijkheden voor TVL gebouwd. Dat wilde Euroscoop ook.”
Doordacht design
Niet veel later zaten Brainlane en Euroscoop samen aan tafel. “Onze programmagids zat in die tijd erg complex in elkaar. Bovendien was die gekoppeld aan een Duits kassasysteem”, legt IT-coördinator Jan Van Osselaer uit. “Brainlane zorgde voor de juiste koppelingen en leverde de gloednieuwe website in 2008 op. Die ging maar liefst tot in 2015 mee. Voor een website is dat ontzettend lang. In 2015 hebben we alles vernieuwd. Opnieuw gingen we met Brainlane in zee. De klik was er. We startten met een wit blad. Brainlane stelde een nieuw framework voor, zorgde voor een responsive design en voerde een optimalisatie van de betaalflow uit.”
Schaalvergroting
Omdat er telkens extra vestigingen openden, was schaalbaarheid een belangrijk gegeven. “De Euroscoop Group heeft zes bioscoopcomplexen in België en vier vestigingen in Nederland. In 2020 opent de elfde Euroscoop in den Haag”, zegt directieassistente Samentha Grondelaers. “Bovendien doen we veel meer dan louter filmvertoningen”, voegt marketing verantwoordelijke Dorien Valkeneers toe. We verhuren ook zalen voor conferentie, seminaries en privévoorstellingen. Voornamelijk aan bedrijven of organisaties. Al dan niet inclusief catering. Brainlane denkt mee en reikt ideeën aan om extra omzet te genereren via de website. Bijvoorbeeld via vouchers, voordeelkaarten enzovoort. Dat is een erg grote troef. Er is zelfs een geautomatiseerde koppeling gemaakt met het emailmarketingplatform Sendtex. Op die manier kunnen we heel gericht nieuwsbrieven uitsturen per doelgroep. Die integraties bieden flink wat meerwaarde.”
Automatisering catalogus
“Ik heb bijna wekelijks contact met Brainlane”, zegt Jan Van Osselaer. “Ik heb één algemeen aanspreekpunt en één nummer voor puur technische vragen. Dat werkt erg goed. Je merkt dat Brainlane erg inzet op optimalisatie. Neem nu onze wekelijkse papieren programmagids. In plaats van dat elke keer manueel vorm te geven, is er nu een sjabloon en een koppeling gemaakt met onze database. Hierdoor verloopt de opbouw nu volledig automatisch en verkleinen we de foutenmarge. Bovendien printen we nu ‘on demand’ in de verschillende vestigingen. Zo verkleinen we ook nog eens onze papierberg.”