www.telenet.be/nl/business
www.yuki.be
Als online boekhoudplatform voor ondernemers en accountants staat of valt Yuki met een betrouwbare internetverbinding. Bij problemen vormt professionele ondersteuning dan een noodzakelijke back-up. Vanuit dat oogpunt klopte Yuki enkele jaren geleden bij Telenet Business aan. Een samenwerking die blijft standhouden, ook in uitdagende coronatijden waarin het digitale aspect des te meer primeert.
“Onze boekhoudkundige software draait in de cloud. Wanneer we zelfs maar een minuutje geen internetverbinding hebben, liggen onze teams Support, Customer Succes, Business Development en Software Development er dus even uit”, vertelt Jürgen Suls, product manager bij Yuki. “Een constante, stabiele en snelle internetverbinding was dus van bij de start een vereiste. Daar zijn we van verzekerd dankzij Telenet Business.”
Gegarandeerd geconnecteerd
Yuki maakt voortaan gebruik van Corporate Fibernet: een krachtige internetverbinding, versterkt door professionele ondersteuning. “Hierbij heeft Yuki voortdurend voorrang op het netwerk. Moest er zich toch een technisch probleem voordoen, dan wordt er automatisch overgeschakeld naar 4G”, legt Bert Van Roy, accountmanager bij Telenet Business uit. “Wij monitoren ook zelf 24 op 24 uur, waarbij we vanuit ons datacenter proactief problemen proberen voor te zijn.”
Zij aan zij groeien
Bij Yuki’s verhuis naar een nieuw kantoor enkele jaren geleden, werd een overlap gecreëerd via een tussenlijn zodat ook dat vlekkeloos kon verlopen. “Via Corporate Fibernet werken we op maat van kmo’s. Een mail of telefoontje en we kunnen het pakket makkelijk aanpassen aan de nieuwe noden. Yuki heeft momenteel voldoende aan hun 1 GB snelheid, al is er nog ruimte om daar verder in te groeien”, aldus Bert.
En groei zit er zeker in voor Yuki, ondanks de uitdagende coronatijden. Meer nog: klanten van Yuki boekten dankzij het online platform succesverhalen, net omdat alles digitaal draait en er snel beslissingen tussen ondernemer en accountant genomen konden worden. “We kijken vol goede moed naar de toekomst”, zegt Jürgen. “Al vraagt het wel een nieuwe werkwijze. Telewerk is de norm en ook onze trainingen voor klanten die voordien fysiek plaatsvonden, hebben we nu naar de online wereld verhuisd. De online cursussen en webinars geven we resoluut vanuit het kantoor, zodat we altijd over die betrouwbare netwerkverbinding beschikken en onze klanten op een aangename manier alles online kunnen volgen.”
Digitale fans, menselijk gemis
Yuki telt vandaag 40 medewerkers met een gemiddelde leeftijd van 30 jaar. Of dat de switch naar thuiswerk makkelijker heeft gemaakt, is moeilijk te voorspellen.
“Het zal ongetwijfeld een belangrijk aandeel daarin hebben”, weet Jürgen. “We proberen alles in het werk te stellen zodat onze medewerkers een zo comfortabel mogelijke thuiswerkplek kunnen inrichten. Dat doen we door het nodige materiaal aan te bieden, maar ook door initiatieven op poten te zetten om de collegialiteit zo hoog mogelijk te houden. Dat gaat van sportieve uitdagingen online of digitale koffiebreaks tot gezamenlijk aperitieven op vrijdag. Het digitale luik is fijn, maar investeren in de menselijkheid van de onderneming wordt zo belangrijker. Ook het contact met klanten missen we enorm.”
Bert beaamt: “Net als Yuki zijn wij een enorme fan van het digitale en draait onze business daar voor een groot deel rond. Maar ook wij geloven heel erg in het menselijke aspect van ondernemen en daar wordt momenteel elk bedrijf op de proef gesteld.”