“Een groot netwerk in allerlei sectoren, goede opvolging en valabele leads,” zo vat Chris Geerts van Kunstgrassen Geerts de samenwerking met JM Sales en Clicknet samen. Sinds november 2020 doet hij een beroep op het salesplatform van Jeroen Janssens.
“Toen ik twaalf jaar geleden met mijn onderneming startte, was ik de enige in de regio die kunstgrassen verkocht”, steekt Chris Geerts van Kunstgrassen Geerts van wal. “Ondertussen leggen veel tuinaannemers zich toe op kunstgras. Daarom ben ik op zoek gegaan hoe ik kon differentiëren en nieuwe markten kon aanboren.” De oplossing vond Chris Geerts bij interieurinrichting met kunstgrassen. Omdat hij nieuw is in die sector, helpen JM Sales en Clicknet hem om zichtbaarder te worden en nieuwe klanten te generen.
Vissen in nieuwe vijvers
“Clicknet is een onlineplatform met potentiële klanten voor allerlei sectoren, waaronder dus ook voor kunstgrassen. Andere sectoren zijn die van airconditioning, keukenbouw en immobiliën, maar het is voor elke sector interessant,” legt zaakvoeder Jeroen Janssens uit. “Ons doel is onze klanten voorzien van nieuwe potentiële klanten. De samenwerking met JM Sales is daarbij essentieel. Zo beschikken we over een eigen callcenter en accountmanagers die van deur tot deur gaan om nieuwe potentiële klanten te genereren. Zo krijgen ze feeling met wat er leeft en ontdekken ze waar de noden liggen. Dankzij Clicknet kunnen onze klanten vissen in nieuwe vijvers in plaats van zich altijd op dezelfde doelgroep te richten.”
Van cold naar hot leads
Handig voor Chris Geerts is ook dat Clicknet de afspraken voor hem vastlegt. “Dan veranderen de cold leads in warm leads. Van de twintig die ik krijg, zijn er achttien écht interessant. Dat is al een hoog aantal. Natuurlijk is het dan nog aan mij om effectief te verkopen. Als ik daar vijf bestellingen van kan binnenhalen, ben ik heel blij. Het moet natuurlijk ook doenbaar blijven.”
Kunstgras in zwart en wit
Clicknet streeft er inderdaad naar om enkel écht waardevolle leads aan te brengen. “Daar bieden we ook exclusiviteit op. Mocht een concurrent van Chris ook klant zijn bij ons, dan krijgt hij niet dezelfde leads als Chris,” aldus Jeroen Janssens. Die exclusiviteit was ook voor Chris Geerts een troef. “Dat en het grote netwerk van Jeroen met bedrijven uit allerlei sectoren.” Dat netwerk heeft hem al verschillende opdrachten opgeleverd. “Voor Suitify, een herenkledingzaak die met een truck naar bedrijven of particulieren trekt voor maatpakken. Zij wilden een mat met hun logo in kunstgras in zwart en wit. Dus daar hebben we voor gezorgd. Dat is het voordeel van kunstgras: het is beschikbaar in alle kleuren.”
Maatwerk
Kunstgras is hot geworden, in alle mogelijke vormen en maten. Chris Geerts: “Zo hebben we de binneninrichting gedaan van winkels, garages, dressings … We hebben zelfs al volledige muren bekleed. Het gekste was ongetwijfeld de binnenbekleding van een oldtimer. Dat is allemaal maatwerk. Dankzij die twaalf jaar ervaring kunnen we gedetailleerd snijwerk aanbieden.”
Totaaloplossing
Met Clicknet wil Jeroen Janssens een totaaloplossing bieden aan zijn klanten. In de eerste plaats leads aanbrengen via een nauwe samenwerking met JM Sales. “Daarnaast beheren we – indien gewenst – ook de sociale media van onze klanten, organiseren we netwerkevents, enzovoort … We doen er echt alles aan om onze klanten meer nieuwe klanten te bezorgen. Ons motto is ook niet voor niks ‘Onze klanten zijn uw klanten’.”
JM Sales
jmsales.be
clicknet.be