Ook al ziet het er misschien gemakkelijk uit, een goede website bouwen is geen sinecure. “We vertrekken altijd vanuit de vraag van de klant,” steekt Danny Brouwers van Brainlane van wal. “Alle websites die we ontwikkelen zijn maatwerk. Enkel op die manier kan een website maximale meerwaarde bieden voor de klant.” Dat is exact wat TRIXXO, gespecialiseerd in huishoudhulp en job, nodig had.
Wie is de klant? Wie is de doelgroep? Over welk product gaat het? Wat zijn de sterke punten? En hoe zorgen we voor hoge conversie? Dat zijn de vijf basisvragen waarmee Danny Brouwers en zijn medewerkers van Brainlane aan de slag gaan voor elke nieuwe website die ze bouwen. “Voor onze nieuwe website zijn we echt van scratch gestart,” aldus Nele Aerts, Marketing & Communication Officer bij TRIXXO. “Bij ons was de moeilijkheid om aanvragen voor dienstencheques en beschikbare vacatures te combineren op de site, maar ze tegelijk toch apart te houden. Daarbij komt ook nog dat een goede communicatie met de backoffice van onze systemen belangrijk is. Brainlane heeft echt met ons meegedacht hoe we de website optimaal konden uitrollen.”
Belangrijke rol voor automatisatie
TRIXXO heeft 130 kantoren in België en Nederland. “Onze consulenten moeten zelf vacatures kunnen publiceren of aanvragen van dienstencheques in hun regio managen. De gerelateerde sollicitaties of reacties moeten uiteraard ook terug bij hen komen,” gaat Nele Aerts verder.
Danny Brouwers vult aan: “Omdat de consulenten zelf veel content beheren, speelt automatisatie een grote rol. Het kan niet de bedoeling zijn dat ze aanpassingen moeten doorvoeren in hun CRM en op de website apart. Die twee moeten aan elkaar gekoppeld zijn, zodat alle wijzigingen die in het CRM pakket gebeuren, ook automatisch op de website worden doorgevoerd. Dat betekent een grote besparing op werkvlak én de zekerheid dat de website altijd up-to-date is.”
Meteen werk van maken
Voor TRIXXO speelt de nabijheid van Brainlane ook een belangrijke rol. “Het is fijn dat onze kantoren niet ver uit elkaar liggen. Het hoofdkantoor van TRIXXO ligt in Hoeselt, Brainlane zit in Hasselt. Dat bevordert het contact alleen maar. Ook handig: als we een vraag of issue hebben, maken Danny en zijn team daar meteen werk van.” Danny Brouwers beaamt dat. “De website moet de medewerkers van TRIXXO ondersteunen, in de andere richting werkt het niet. TRIXXO is een spectaculair groeiend bedrijf, dus wij moeten ervoor zorgen dat hun website mee kan groeien.”
Inmemoriam.be
Voor Mediahuis bouwde Brainlane www.inmemoriam.be. “Die website werkt volgens hetzelfde principe als die van TRIXXO. Onze backoffice zoekt in de redactiesystemen naar nieuwe overlijdensberichten en plaatst ze online. Als bezoekers een rouwbericht achterlaten, gaat dat automatisch naar de familie van de overledene zonder redactionele tussenkomst. Met het aantal kranten dat Mediahuis in portefeuille heeft, zou dat trouwens een onmogelijke opdracht zijn.”
Brainlane
brainlane.com