Op zoek naar interessante plaatsen in de buurt zoals restaurants, tankstations of een plaatselijke schilder? Google+ Lokaal – voorheen Google Plaatsen – biedt u een eenvoudige manier om lokale informatie te
vinden én te delen, compleet met aanbevelingen van Google+ gebruikers.
Heeft u een lokale onderneming en wil u online actief zijn? Dan is het hebben van een relevante Google+ Lokaal pagina een must (www.google.be/business/placesforbusiness/). Zo geeft u klanten de juiste informatie over uw bedrijf door contactgegevens, openingstijden en meer bij te werken. Met Google+ Lokaal creëert u waardevolle mond-aan-mond reclame door positieve online aanbevelingen en kan u gratis de zichtbaarheid van uw bedrijf vergroten.
De komst van Google+ Lokaal biedt voor veel lokale ondernemers mogelijkheden om dichter bij hun doelgroep te staan. U promoot uw diensten en producten aan zoekende klanten op het moment dat ze ook echt in uw buurt zitten en op zoek zijn naar uw product of dienst. Google+ Lokaal gebruikers zijn niet enkel “online bezoekers”, het zijn nieuwe klanten die u binnenkort mag verwelkomen. Uw bedrijf wordt immers ook getoond op Google Maps, de digitale kaartendienst van Google.
Belang Google-recensies
Is uw klant minder tevreden over de kwaliteit van dat ene product, maar werd de service als zeer goed ervaren? Weten ze op voorhand welke gerecht op uw menu nu écht het proberen waard is? Met Google+ Lokaal kunnen ervaringen en foto's net zo gemakkelijk gedeeld worden als in het echte leven.
Voor u als bedrijf dé uitgelezen kans, want recensies kunnen ook gedeeld worden als een publiekelijk Google+ bericht, inclusief de mogelijkheid om een reactie toe te voegen. Deze posts worden geïndexeerd door Google zoekresultaten en positieve recensies zorgen voor een hogere score hierin. Bovendien resulteert een eigen Google+ lokaal pagina ook in rijkere zoekresultaten binnen Google.
5
tips & tricks
- Vul uw pagina maximaal in.
Vergeet niet om foto’s/video’s van uw producten of diensten te plaatsen, ook dat onderscheidt u van uw concurrenten. - Houd alle bedrijfsgegevens up-to-date.
Dit geldt voor alle plaatsen waar u de bedrijfsgegevens van uw onderneming vermeldt. Zorg ervoor dat deze informatie overal identiek is. - Maak uw pagina zo relevant mogelijk.
Google gebruikt standaardcategorieën om bedrijven in te delen. Zorg ervoor dat bezoekers de producten en diensten die u aanbiedt goed kunnen vinden. - Verzamel klantrecensies.
Online gebruikers houden van bedrijfsreviews. Vraag aan klanten om reviews te schrijven over het product of dienst die ze bij u hebben aangeschaft. - Zet al uw vestigingen op een lokale Google Maps kaart.
Voeg een Google Maps kaart toe aan de contact- of winkelpagina van uw website.
Deze expertise werd aangeboden door / Awali