Boekhouding is niet alleen het correct verwerken van wat voorbij is, maar ook proactief kijken naar wat de toekomst brengt en welke mogelijkheden naar optimalisatie er zijn. Dat is het uitgangspunt van RCB Grivan, het boekhoudkantoor van Stijn Vandebergh.
In 2000 startte Stijn met RCB Grivan. “Mijn vader bouwde voordien al een sterke expertise in boekhouding op en is medezaakvoerder. Daarnaast zorgt mijn vrouw voor de administratie en telt ons kantoor nog vijf dossierbeheerders. Elke klant kan rekenen op één vaste dossierbeheerder. Ik ken wel alle dossiers en sta erop om zelf de besprekingen met de klanten te voeren.”
Een aanpak die zowel eenmanszaken als KMO’s uit erg uiteenlopende sectoren waarderen. “Wij staan dicht bij de klant en volgen zijn boekhouding en financiële situatie kort op. Bovendien hechten we veel belang aan degelijk advies en een proactieve aanpak. Een goed boekhoudkantoor blikt terug én kijkt vooruit”, vertelt Stijn.
Dankzij de verscheidenheid aan klanten weet RCB Grivan heel goed welke de keypoints zijn of wat er eigen is aan een bepaalde sector. Die kennis is voor elke klant een meerwaarde en helpt hen bij de opstart van een activiteit of bij het reorganiseren van een bestaande activiteit. Verder hanteert het boekhoudkantoor geen klassieke nine-to-five mentaliteit. Stijn woont bij het kantoor, wat een heel grote flexibiliteit met zich meebrengt. “Om onze klanten een nog betere service te bieden, verhuizen we deze maand naar een nieuw, modern kantoor.”.