Om totaalprojecten in alle maten, invullingen en stijlen te verwezenlijken, hebt u een kwalitatieve en betrouwbare partner nodig. Die vindt Fivez al twaalf jaar lang in Häfele. Met een vaste vertegenwoordiger, een ruim gamma en waardevolle knowhow bouwde de specialist in meubelbeslag en sluitingstechnieken een sterk partnership uit met de Oost-Vlaamse interieurbouwer.
Al meer dan 45 jaar realiseert Fivez uit Geraardbergen projecten op maat. Daarbij is ook meubelbeslag een belangrijk aspect. Fivez legt de lat voor zichzelf hoog en daar horen kwalitatieve technieken bij. “In dit segment vinden we quasi alles bij Häfele en dat maakt het voor ons gemakkelijker werken”, zegt zaakvoerder Marc Fivez. “Bovendien hebben we met Geert Van Steenberge een vast aanspreekpunt. Toen hij hier twaalf jaar geleden als kersverse Häfele-vertegenwoordiger binnenstapte, kwam hij meteen deskundig en betrouwbaar over. Die eerste indruk is correct gebleken.”
Ongeveer op hetzelfde moment vervoegde Bert het Fivez-team. Als verantwoordelijke in het atelier heeft vooral hij rechtstreeks contact met Häfele, tijdens de werkvoorbereiding, in de offertefase en tot de oplevering. In het online portaal vindt Bert vlot de passende componenten voor elk specifiek project, inclusief technische specificaties, afmetingen, stock, prijzen en zelfs de CAD-tekeningen. Is er toch twijfel of een specifieke vraag? Dan is de Häfele-expert nooit veraf, zelfs op de werf.
Nog voor Geert op het toneel kwam, kocht Fivez al aan bij Häfele, hetzij veel beperkter en vooral voor speciale of extra uitdagende projecten. Gaandeweg nam het portfolio van Häfele binnen de projectuitvoering van Fivez almaar toe. Vandaag is het een totaalpartner voor beslag en technieken. Niet enkel het aandeel in de projecten nam toe, ook de waaier aan projecttypes breidde uit. Häfele ondersteunde dat groeitraject met de passende producten. “Eigenlijk leveren we bij Fivez zo goed als alle elementen om kasten te maken, behalve het plaatmateriaal”, schetst Geert. “Als vertegenwoordiger is het altijd fijn om nieuwigheden voor te stellen. Samen denken we meteen na over hoe deze innovatieve producten en technieken de projecten van Fivez naar een nog hoger niveau kunnen tillen.”
Op maat van de klant
Elke klant is anders, ook voor Häfele. Als pionier heeft de beslagspecialist uiteraard een uitgebreide en gebruiksvriendelijke webshop. Toch bestelt Fivez niet online. Bert legt uit waarom: “Tijdens de werkvoorbereiding en de ontwerpfase zijn online catalogi en de webshop zeker een meerwaarde, maar het bestellen van de juiste onderdelen doen we via bestelbonnen. Die kunnen we linken aan ons intern ERP-systeem. Ook op dat vlak stelt Häfele zich flexibel op. Ze integreren zich optimaal in onze workflow en ondersteunen zo mee de vlotte administratieve afhandeling.”
Fivez bestelt meermaals per week via bestelbon en geeft de correcte en tijdige levering aan als belangrijke voorwaarde om het partnership verder te blijven uitbouwen. “De klant speelt hier zelf ook een rol in”, benadrukt vertegenwoordiger Geert. “Bert geeft zijn bestellingen tijdig door en dat is een groot voordeel voor onze planning. Sowieso spelen we kort op de bal. Tot voor corona hadden we steeds meer dan 90 procent van ons uitgestrekt Häfele-assortiment op voorraad.”
Van high-end tot budgetoplossingen heeft Häfele trekkers, lades, schuifdeuren, deurkrukken, led, accessoires voor dressings en nog veel meer in het gamma om interieurs mee vorm te geven. Dat betekent dat er voor elk project een passende productenreeks is. Daar is de firma al vanaf de schoolbanken voor gekend, weet Marc Fivez. “Op school was de Häfele-catalogus een soort cursusboek. We moesten pagina’s kopiëren, uitvergroten en bijvoorbeeld een scharnier natekenen. Hoe beter je het kon, hoe minder kopieën je nodig had. Mooi om te zien hoe de cirkel zovele jaren later rond is.”
Häfele
www.hafele.be
Fivez
www.fivez.be