Het technologisch verhaal van softwarebedrijf Sirus spreekt dankzij de uitgekiende branding en communicatiecampagne van Graviteit alle gewenste doelgroepen aan. “Door de informatieve sérieux te combineren met een speelse component in onze communicatie hebben we als bedrijf een warme uitstraling. We verhogen niet alleen onze naambekendheid, maar we verbeteren ook ons imago naar (potentiële) klanten en medewerkers”, vertellen Justien De Roose en Gert De Tant.
Waar mond-aan-mondreclame - de kennismaking kwam tot stand via een contact van CEO Gert De Tant - toe leiden kan. “Het moderniseren van de website van Sirus was de start van onze organisch gegroeide vertrouwensband”, blikken Ines Maroye en Frank Mertens terug. “Na die geslaagde stap keek onze klant uit naar de invulling van de branding en de dagelijkse communicatie. De ad-hoc start maakte al snel plaats voor een structurele samenwerking, met periodieke evaluaties.”
“Zelf hebben we niet de tijd en zeker ook niet de kennis in huis om voor de branding in te staan”, stelt Justien De Roose. “Sinds onze samenwerking met Graviteit zijn we er nu zeker van dat onze ideeën een concrete uitwerking krijgen. We hebben bijna dagelijks contact. Graviteit staat voor korte lijnen.”
“Onze sokkencampagne, waarbij websitebezoekers warm werden gemaakt om onze unieke Sirus-sokken te krijgen, diende om mensen naar onze website te trekken en om personeel aan te werven. Deze actie was een voltreffer. Intussen zijn we volop bezig met het in de kijker zetten van een reeks projecten. Door de ondersteuning van Graviteit missen we geen enkele kans meer. Onze groeiende samenwerking loopt parallel met onze eigen groei. Voor ons gaat het echt om een win-winsituatie. Op een informele maar professionele manier werken we intens samen. Er worden volop ideeën uit beide hoeken aangebracht.”
Langetermijnvisie
“Op de sociale media, de website en de blog gaat het momenteel uitgebreid over ons tienjarig bestaan. Op Graviteit kunnen we rekenen, en voorlopig blijven we net zo nauw samenwerken. In de toekomst zullen we samen nog leuke klantencases kunnen uitwerken. Zoals het grote gewonnen dossier, waarbij we een dataplatform voor enkele Belgische centrumsteden verzorgen. Uit dit visitekaartje zal weer veel communicatie op maat voortvloeien.”
“Als technologisch bedrijf slagen we erin om een verhaal naar buiten te brengen dat warmte uitstraalt. We zijn als IT-specialist heus geen droge partner. Het gaat om complexe en noodzakelijke zaken die niet altijd gemakkelijk uit te leggen zijn. Graviteit kan telkens ons verhaal zo brengen dat alle kanalen, tot overheid en burgemeester toe, écht aangesproken worden. Wij hebben wel ideeën, maar om die op een creatieve manier de wereld in te sturen en in de markt te zetten hebben we de expertise van Graviteit nodig”, klinkt het bij Sirus.
Graviteit
graviteit.be
Sirus
sirus.be