Ervaren ICT-integrator Silicon, met de focus op Oost- en West-Vlaanderen, zorgt ervoor dat uw hard- en software up-to-date blijven door actieve monitoring en tijdig onderhoud. Klanten genieten van de voordelen van een uniform dossierbeheer en een eigen helpdesk met IT-engineers.
“Silicon met een 20-tal ervaren medewerkers is een b2b-serviceprovider actief vanuit twee afdelingen: infrastructuur en software,” vertelt Didier Van Speybroeck, CEO Silicon Group. “Infrastructuur omvat diensten rond onder meer cloud, servers, netwerk en dagdagelijkse helpdesk voor gebruikers. De software afdeling is gespecialiseerd in Microsoft-software. Eén van onze eigen producten is de rapporteringstool ‘CFO voor KMO’. ‘CFO voor KMO’ kan gekoppeld worden aan elke digitale omgeving en ERP-pakket die klanten in staat stelt om een duidelijk overzicht te krijgen van hun data. Op die manier kunnen uitgebreide analyses worden gemaakt die helpen om onderbouwde beslissingen te nemen.”
Security
Een bijzondere pijler vanuit de software-afdeling is security. “Wij zijn al vrij snel in het GDPR-verhaal gestapt. Er is veel vraag naar het testen van systemen. Daarvoor hebben wij opleidingen voorzien voor onze medewerkers rond o.a. datahacking. Op die manier kunnen wij onze klanten pakketten aanbieden met rapporteringen over sterktes en zwaktes in hun ICT-systemen. Ook proces- en technische audits maken deel uit van ons aanbod.”
Roadmap
Silicon heeft klanten in de meest uiteenlopende sectoren. “De meeste klanten opteren voor een volledig pakket rond infrastructuur en software, maar uiteraard staat het vrij om te kiezen voor enkele onderdelen. De samenwerking start steeds vanuit een roadmap. We maken een planning op langere termijn waarbij we de evolutie van een bedrijf op de voet volgen en onze diensten hierop afstemmen.”
Telewerken
In tijden van corona zet Silicon volledig in op telewerken. “Telewerken is al langere tijd ingeburgerd bij Silicon. Dat geeft ons als voordeel dat wij ons niet extra moeten organiseren in deze moeilijke periode.” Silicon configureert en implementeert digitale werkomgevingen, document managementsystemen (DMS) en conferencecallplatformen. “Dit stelt medewerkers in staat om ‘future proof’ en eender waar te werken. Deze platformen sluiten naadloos op elkaar aan en bieden oneindige mogelijkheden gezien ze volledig op maat van de klant zijn.”
7/7 service
Silicon garandeert een 7/7-service. “Vaak moeten ingrepen ’s nachts of in het weekend gebeuren om de impact bij de klant zo laag mogelijk te houden. U kunt er in ieder geval op rekenen dat we uw IT-systemen niet in de steek laten,” besluit Didier Van Speybroeck.
Silicon
Kantoor Nazareth
Steenweg Deinze 150
9810 Nazareth
T. 09 339 08 28
Kantoor Brugge
Nijverheidsstraat 7
8310 Brugge
T. 050 39 08 28
info@silicon.be
www.silicon.be