DIGITALE WERVINGSCAMPAGNES ZIJN DE TOEKOMST
Simon Carton Metch

DIGITALE WERVINGSCAMPAGNES ZIJN DE TOEKOMST

Bedrijfsprofiel - Metch

Aan de rekrutering van de juiste profielen hebben bedrijven vandaag een flinke kluif. Door de krapte op de arbeidsmarkt is het soms zoeken naar een naald in een hooiberg. Wie zijn rekrutering efficiënt wil aanpakken, kan terecht bij Simon Carton van Metch. Met digitale advertenties en zijn eigen software voor een snelle matching maakte hij al voor zestig bedrijven het verschil.

Simon Carton is een doorgewinterde expert in recruitment marketing met zes jaar ervaring. Hij begon zijn carrière als marketingverantwoordelijke in een rekruteringskantoor in 2019, waar hij digitale wervingscampagnes opzette voor bedrijven. “Ik kreeg meer en meer de vraag van bedrijven om zelf campagnes uit te rollen in hun naam, en niet onder de noemer van het kantoor”, licht Simon toe. “Dat heeft verschillende voordelen. Zo bouwen ze aan hun naamsbekendheid en employer branding. Bovendien spreekt zo’n persoonlijke aanpak kandidaten aan en kunnen ze sneller schakelen. Dat het een stuk kostenefficiënter is, speelt zeker ook mee.”

Het inspireerde Simon om in 2022 zijn eigen kantoor Metch uit de grond te stampen. Intussen hielp hij zestig klanten bij rekrutering, van kmo’s tot bedrijven met meer dan 500 werknemers. Heel wat van die klanten blijven op Metch rekenen. “Onze eigen software is zeker een troef. Kmo’s hebben niet de budgetten om te investeren in eigen tools. Door ons platform te gebruiken, kunnen ze efficiënt rekruteren zonder zotte kosten te doen.”

Digitale rekrutering

De match tussen kandidaten en bedrijven gebeurt bij Metch op een platform dat eenvoudig via een smartphone toegankelijk is. Als kandidaat beantwoordt u vragen per vacature en geeft u uw ervaring, diploma en technische kennis in, waardoor u meteen weet of de job iets voor u is. Zo kan Simon het proces stroomlijnen voor kandidaat en werkgever. “Via digitale advertenties leiden we geïnteresseerden naar de vacatures.

Ook na de matching verloopt de communicatie via SMS in combinatie met e-mail. Binnenkort gebruikt ons platform ook WhatsApp. Dat gaat sneller en zo bereikt u de kandidaat waar hij toch al aanwezig is: op zijn smartphone.”

Vandaag is Metch actief in West- en Oost-Vlaanderen. De eerste twee jaar hield Simon zijn bureau bewust klein, om zoveel mogelijk te leren uit het klantencontact en elke case. Vanaf augustus vindt u hem samen met zijn eerste werknemer in het Metch-kantoor in Roeselare. “Ik droom van een all-in-one rekruteringssysteem dat bedrijven de kracht en de digitale tools geeft om zelf succesvol aan te werven. Tot het zover is, help ik hen graag met Metch verder.”

Metch
Spanjestraat 141
8800 Roeselare - België

M. 0471 02 49 82

simon@metch.be
www.metch.be

 

 

Top5 meest gelezen
    Top5 gedeelde artikels