Eventmarketing is voor veel bedrijven een belangrijk onderdeel van de marketingmix. Bij de organisatie komt heel wat kijken. Om dit proces te stroomlijnen, creëerden Mark Van der kinderen, Jan Heiremans en Matthias Goossens Invitedesk. Met succes. “Een dynamische omgeving waarin je zelf het hele traject kan uitbouwen. Wij zijn fan”, klinkt het bij ABN AMRO.
Mark, Jan en Matthias zijn geboren sales- en marketingmensen. Vanuit hun ervaring en passie werd Invitedesk geboren, een onlineplatform voor het organiseren en beheren van bedrijfsevenementen.
“Bedrijven investeren in b2b-events, maar wat het oplevert is niet altijd duidelijk. Vaak zie je dezelfde mensen opdagen of zit je met no-shows, wat je rendement verlaagt”, zegt Jan Heiremans. “Aan de andere kant is er de onderschatte werklast en hoe je dat overzichtelijk houdt. Deze zaken liggen aan de basis van Invitedesk.”
Matthias vult aan: “We dragen persoonlijk contact hoog in het vaandel. De basis wordt versterkt dankzij concrete feedback van onze klanten. In deze coronatijden zorgen we er bijvoorbeeld voor dat ze webinars via allerlei platformen aan Invitedesk kunnen koppelen.”
Ook voor ABN AMRO ging Invitedesk op zoek naar specifieke modules. “Duurzaamheid zit verankerd in ons DNA, waardoor we in de eerste plaats digitaal trachten uit te nodigen”, zegt Anoek Brekelmans. “Als private bank is dat niet altijd mogelijk, vaak door wettelijke richtlijnen. Op maat werken is dus een must en daarbij is InviteDesk een goede strategische partner. Ze denken proactief mee en het is leuk dat je als klant input kan geven om een kwalitatief product nog te verbeteren.”
Samen voor de beste ROI
Of je nu een hospitality-event, een seminarie, een congres of een beurs organiseert: Invitedesk is logisch opgebouwd om de hele organisatie efficiënt op te volgen. “Het is tijdbesparend”, zegt Jan. “Je ziet meteen wie uitgenodigd is, wie nog een reminder moet krijgen of wie niet komt. Zo volg je perfect op en gebeuren er minder fouten.
Het resulteert ook effectief in minder no-shows. Anoek knikt beamend, want ABN AMRO gebruikt het systeem al enkele maanden voor seminaries en events. “Dankzij Invitedesk worden onze events veel verder geprofessionaliseerd en onze interne samenwerking verloopt vlotter.”
Invitedesk verzamelt ook heel wat data, historisch en in real time. Je volgt probleemloos op welk type klanten het event lokte en waar hun interesse lag. “Tools voor mailing, invulformulieren, noem maar op: alles is geïntegreerd. Van check-in tot een enquêtemodule achteraf”, zegt Matthias. “We ondersteunen ook CRM-programma’s, waardoor je eventdata koppelt aan andere klantendata.”
Klinkt ingewikkeld? “Neen, dat is het zeker niet”, benadrukt Anoek. “De software van InviteDesk is gebruiksvriendelijk, intuïtief en zeer visueel opgebouwd. De onboarding van onze andere collega’s gebeurde via een opleidingssessie. De rest leer je door met de toepassing actief aan de slag te gaan. Het is duidelijk ‘plug and play’ gebouwd. Bovendien staat InviteDesk je bij met advies en reageren ze heel snel op vragen en problemen.”