Een technisch onderlegde helpdesk opstarten of medewerkers aanwerven die via koude prospectie afspraken voor vertegenwoordigers moeten boeken: ondernemingen ervaren maar al te vaak hoe moeilijk het is om daar zelf de juiste mensen voor te vinden. MD Marketing biedt de oplossing via telemarketing door hooggekwalificeerde profielen. “Op die manier maken we zowel voor Belgische als buitenlandse bedrijven een wezenlijk verschil”, weet zaakvoerder Dieter Minjauw.
De roots van Dieter Minjauw situeren zich in de wereld van alarminstallaties. “Vanuit mijn ervaring had ik al herhaaldelijk gemerkt dat veel ondernemingen nood hadden aan een krachtige helpdesk. Daarom ben ik in 2006 gestart met MD Marketing, dat zich aanvankelijk puur concentreerde op telefoonprospectie en -support. Drie jaar later heb ik in Tunesië een volwaardig helpdeskcenter opgericht. Daar zijn heel wat hooggekwalificeerde profielen aan de slag. Zij werken aan de lokale loonbarema’s, die een heel stuk lager liggen dan in België. Met MD Marketing samenwerken is voor mijn klanten dan ook veel prijsgunstiger (vanaf 18 euro per uur) dan eigen helpdeskmedewerkers te moeten aanwerven.”
Uitgebreide training
MD Marketing verzorgt onder meer de helpdesk voor toonaangevende producenten van omvormers, distributeurs van zonnepanelen, liftinstallateurs (in Nederland) en IT-ondernemingen. Voor talrijke klanten staat het ook in voor de inboeking van interventies volgens onderhoudscontracten of de verwerking van de boekhouding. Ook de opmaak van facturen en de opvolging van betalingen valt daaronder.
“We beginnen steevast met een zorgvuldige behoeftedetectie bij de klant. Op basis van een grondige analyse, gaan we met onze experts de componenten voor implementatie ontwerpen en ontwikkelen. Dat is onder meer de ontwikkeling van klantenservicescripts, trainingsmateriaal en de integratie van de benodigde technologische infrastructuur. Vervolgens krijgen onze medewerkers een uitgebreide training, zodat ze over alle kennis en vaardigheden beschikken om een krachtige service te bieden. Nadien halen we de hendel over en kunnen onze enthousiaste mensen starten met klantenvragen te behandelen, effectieve support te bieden en problemen vanop afstand op te lossen.”
Dat doet MD Marketing bovendien in alle wereldtalen. “Ook onze medewerkers halen voordeel uit die aanpak: zij krijgen erg gevarieerde opdrachten, een aantrekkelijke verloning en kunnen bovendien hun competenties blijven ontwikkelen”, besluit Dieter Minjauw.
MD Marketing
Mellestraat 56
8501 Heule - België
info@mdmarketing.be
www.mdmarketing.be